|
|
||||||||||
První podzimní den a první návštěva klubového koncertu, jak jinak než v oblíbeném doupěti Exit-us. Na 23. 9. zde byla slíbena zastávka evropského tour Chaos Is Coming, které jedou čtyři tvrdě metalové veličiny. Tahle akce byla vlastně i drobným svátkem pro všechny příznivce černého kovu, neboť tour vévodila polská smečka Arkona a česká neustále chválu sklízející formace Inferno. Ještě doplním, že doprovod dělala i plzeňská pohanská sebranka Panychida a poprvé potřetí v Evropě se představila mexická úderka Armada.
Právě Armada byla kapelou, která měla za úkol dav lidí rozehřát a patřičně připravit na zbytek večera. První song spustili v krásných 19:30, což nasvědčovalo příjemnému průběhu. Přiznám, že jsem se na jejich tvorbu nikterak nepřipravoval a ani nevím proč, očekával jsem exotický black metal. Do očí mi byl vpálen řízný death šilhající po americkém způsobu prezentace. Hutné kytarové výpady s nápaditými rify a bohatě stavěná rytmika skladeb byla pěstí mezi oči. Tento způsob hry jsem od Mexikánů opravdu nečekal. Armada předvedla výborné pojetí death metalu, které v našich končinách nehraje sebelepší a letitější kapela daného žánru. S prstem v nose nakopali zadek a uvedli přítomné v úžas. Takový detail, který mě zaujal, byla nášivka na zpěvákově bundě. Všiml jsem si totiž, že jde o logo kapely Onanizer, což je naše grindová drtička, která do Mexika v minulosti již zavítala. Velice příjemné a potěšující zjevení, stejně jako zpěvákova neustále omílaná fráze „dáme pivo“.
Na pódiu stanula Panychida se svou slovanskou black metalovou performancí. Dříve jsem měl tuhle kapelu celkem potíže spatřit a za poslední rok jsem je viděl už asi čtyřikrát. To není rozhodně nic špatného, spíš naopak. Jejich muzika mě naživo baví, zní totiž více energicky a hrubě. Zajisté je to dáno nasazením všech členů kapely, kteří během prvních písní ze sebe lili potoky potu. Tentokrát se kapela ukazuje v perfektní formě a muzika jim jde od ruky velice dobře. Set složili ze samých silných písní, jímž dominovala má oblíbená, snad už i srdcová, záležitost Moon, Forest, Blinding Snow. Jediné co kapele bralo na dokonalosti, byl citelně přeřvaný zvuk, který ničil kytarové rify v jeden noisový výjev.
Na poslední chvíli došlo k prohození setů dvou kapel, a tak na místo domácího Inferna vystoupila Arkona. Ještě jednou připomínám, že jde o Arkonu z Polska hrající řízný raw black metal a mající prvenství v užívání tohoto názvu. Ruskou Mášu a její pohanský ansámbl ignoruji. Prohození hracích časů se nakonec ukázalo jako chytrý tah. Respektive mne tento postupný vývoj koncertu sedl parádně, neboť Inferno jsem považoval za osobní vrchol večera. Arkona předvedla přesně to, co jsem chtěl a na co se těšil. Svižný, úderný, vichřicový black bez kompromisů. Počmárané tváře sypaly do davu jeden ostrý kus za druhým. Ruce jim kmitaly po strunách tak rychle, až běhal mráz po zádech. Největší prostor dostala deska doposud poslední, a to Chaos.Ice.Fire a nezapomínalo se ani na starší kusy. Ta hodinka hraní utekla jako voda, že jsem ani nemohl uvěřit, že už je konec.
Inferno s novým basákem vlezlo na pódium tentokrát bez svícnů i oltáře. Jediné, co bylo zachováno, byly černé oděvy a šátky skrývající tváře. V pozadí se rozvinula velká plachta s nádherným motivem obalu posledního opusu Omniabsence Filled By His Greatness. Nazvučeno bylo nebývale rychle a už se pustilo napjaté intro Pervasion. Hned po něm jsem čekal výpad The Firstborn from Murk, ovšem nestalo se tak. Na tuto skladbu ovšem rovněž došlo, a to až k samotnému závěru koncertu. Pokaždé, když vidím Inferno živě, je na něm něco jiného, hraje jinak, v jiné sestavě, stylu prezentace a podobně. Absence okultních rekvizit mi momentálně nepřišla vůbec na škodu, naopak dostal koncert více syrovou podobu. Celkově zněly písně daleko (v uvozovkách) punkověji, než jako tomu je z desky. Přesto všechno bylo vystoupení patřičně temné, okultní a především uhrančivé. Za sebe mohu říct, že tenhle koncert Inferna byl snad tím nejlepším, které jsem doposud uzřel.
Za celou dobu, co do Exit-usu chodím, jsem jej podobně naplněný snad ještě neviděl. A aby se nakonec dostálo názvu tour, tedy Chaos Is Coming, tak ten skutečně nastal, neboť domů jsem se dostal v 6.30. Tímto zdravím přeživší jedince z Inferna a Armady a v neposlední řadě patří speciální díky slečně Verče za barem, která tam s námi vydržela.
Za poskytnutí fotografií děkuji Jerichovi. Celá galerie je ZDE.
Panychida
Haereticalia - The Night Battles
Panychida
Grief for an Idol
Arkona (PL)
Lunaris
Panychida
Byl únor 2018, všude byl sníh, topili jsme si v krbu, vařili si proviant, a nahrávali jsme.
Panychida
Na novém albu se ono okouzlení posvátnem mísí s fascinací smrtí a s ní spojenými jevy
Inferno
Inferno je hlubinnou introspekcí a následnou expanzí mimo běžné vnímání a čas
Chimera Black Night
3.3.18, Praha, Nová Chmelnice
Darkness Rising Festival v Srbsku
30.5. - 1.6.13, Ripanj (Bělehrad)
Phantoms Of Pilsen X
21.10. - 22.10.16, Plzeň, Hospoda Pod Kopcem
European Tour November 2017
15.11.17, Chrudim - R-klub
Marduk, Unleashed, Ensiferum, Vreid, Chtonic, Insania
12.12.07, Brno, Fléda
17. května vyjde páté řadové album pražských retropsychedeliků pojmenované Weird In A Weird Way. Křest proběhne 24.5. v Praze (Kasárna Karlín) a den n...
24.4.2024Psychedeličtí prog/blackers Hail Spirit Noir vydají 28. června u Agonia Records své páté dlouhohrající album, pojmenované Fossil Gardens. V současné c...
21.4.2024Pražské metalové vydavatelství a čím dál aktivnější nakladatelství MetalGate ohlašuje další knižní titul, kterým se na konci dubna stane kniha americk...
18.4.2024Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.