|
|
||||||||||
Pokud máte podezření, že jste se s touto ukrajinskou šalinou na našich stránkách už střetli, odkážu vás na pilotní díl víkendové rubriky Nedělní poslech. Vaše podezření je na místě, neboť právě tam jsme se lesního světa A Noend of Mine dotkli poprvé.
Dnes se za linkou číslo 12 vydám do zeleného porostu ještě o kus dál. Na malinko jiném místě si můžete přečíst rozhovor s hlavním mozkem A Noend of Mine Alexem Vynogradoffem a tady a teď jsou vám k dispozici řádky sumarizující mé dojmy z debutové nahrávky The Serenity’s Eve. Intimní a uzavřené album je zrádné jako jezinky za úplňku, protože mi nedovoluje překročit hranice subjektivity. Postupně mě nalákalo svůdným tancem melancholie až na samý okraj propasti, kde na nějaké objektivní důvody k záchraně jaksi není prostor. Takže se předem omlouvám, že budu mírně nekritický.
Jestli má The Serenity’s Eve nějakou achillovu patu, pak je to originalita. Vliv Wilsonových a Åkerfeldtových postupů a melancholických nálad je nepopiratelný, v některých momentech dokonce hmatatelný. Nicméně dostal jsem se do stádia, kdy je mi to jedno. Citace z alba Damnation, Wilsonův rukopis zdvihnutý z chodníku prázdné planety a použitý v živoucí zeleni potemnělého lesa, anathemovské rozjímání, stopy nálad typických pro Kauan...jistě bych mohl pokračovat. Fluidum, které doprovází album The Serenity’s Eve při každé cestě do mojí hlavy mi však nedovoluje dělat z toho vědu. Těch úniků do atmosféry této nahrávky jsem zcela dobrovolně absolvoval už tolik, že mě od dalších návštěv neodradí ani propadlá šalinkarta. Cítím se tu doma.
Objektivně vzato, nahrávka je sice hodně založená na atmosféře a dějem “mezi řádky”, nicméně jenom o tom to není. Nutno říct, že The Serenity’s Eve je také moc hezky zkomponováno a stejně tak zaranžováno. Křehkost akustických ploch je vkusně obklopena decentními klávesovými party, které často jen z dálky přihlíží, jak další nešťastník podléhá neodolateným svodům lesních divoženek. Album je veskrze komorní, ale vyskytne se také pár momentů, kdy se i v hustém porostu zvedne vítr v podobě elektrických kytar, nebo zbloudilý jazzman zmateně vystoupí o zastávku dřív a nezbývá mu než si teskně naposledy zajamovat.
Tempo a nálada nahrávky svádí ke spánku, ale je to uvolněnost sladká a nadýchaná, která povzbuzuje spíše snění než chrápání naznak, ačkoli se to nutně nevylučuje. Jsem v báječném rozpoložení, když mi The Serenity’s Eve dělá kulisu a jsem uvolněný, když se na poslech soustředím. Vzhledem k “nestabilní” původnosti některých pasáží nemůže být o absolutoriu řeč, ale to nic nemění na faktu, že mi album neskutečně sedlo a že si je poslechnu daleko raději, než mnohá jiná díla, která jsou třeba originální, ale postrádají upřímného ducha.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Pest Productions
Vydáno:Březen 2016
Žánr:melancholický prog rock
Alex Vynogradoff – zpěv, baskytara, akustická kytara, klávesy
Anton Belov – kytary, programming
Andrew Tkachenko – sbory
Anatoly Gavrilov – viola
1. The gates
2. Dissolving into green
3. Of silence
4. A garden without walls
5. The source
6. Fountain of fire
7. Entwined
8. Departing sun
A Noend of Mine
Vzpomínky na mé mladší já
Manes
How The World Came To An End
Khthoniik Cerviiks
Æquiizoiikum
Megadeth
Risk
Troll
Trolldom
Talbot
EOS
From Hell
Ascent from Hell
dISHARMONY
Cloned II
Automb
Esoterica
Monads
IVIIV
Russian Circles
Gnosis
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.