|
|
||||||||||
Jednou z poměrně neznámých, přesto vcelku nadějných blackmetalových kapel, je ta, která si říká Kalmen. Vznikla v průběhu roku 2009, přičemž své základy vystavěla na rozpadnuvší se skupině Down In Shades. Kalmen právě letos debutovali svým prvním dlouhým albem, které nese název Course Hex a disponuje šesti skladbami o celkové délce přibližně tři čtvrtě hodiny. Zatím vcelku nezajímavé informace, že... Možná vás přesvědčí hudba samotná.
Ta se totiž může pyšnit klasickým novodobým black metalem, který je pro naše západní sousedy poměrně typický. Zkušené ucho myslím zaručeně pozná, že jde právě o dílo Němců. Jenže čtveřice Kalmen nehraje zas tak obyčejný black. Jejich uchopení žánru koketuje s atmosférou převzatou z doom metalu, což se podepisuje na tajemné tváři jejich hudby. Vliv doomu dopadá i na roztahanost skladeb, jejichž kompozice jsou sice delší, přesto dostatečně barvité, aby nezačaly nudit. Chvilkami bych jejich výraz neváhal připodobnit třeba k takovým Inter Arma. Ale je dobré si uvědomit, že Kalmen jsou více black. Rozdávají atmosférické partie, které smyslně dráždí posluchače, který tak, přikován jejich velikostí, hltá každičký tón.
Kalmen mají chytlavé kytary, na kterých stojí většina skladeb. Jejich melodie jsou příjemné a nezapomínají se opírat o učebnicové praktiky black metalu. Naproti tomu vokál nemá zcela výrazné postavení a rozhodně nestojí v popředí. Spíše jde o tlumené hulákání odkudsi zpoza hradby nástrojů. Není to žádná urputná hrubá prskavka, ale táhlé vyřvávání, které báječně spojuje doom s blackem. Zároveň o něm nelze říci, že by nebyl důležitý. Jen je jeho postavení takové decentnější a akorátnější. Když si vezmeme celkový nástup desky, tak příchod zpěvu je nenásilný a přesto perfektně načasovaný a dominantní. Takovou konstrukci skladeb aby jeden pohledal.
Asi by se hodilo říct, že Kalmen nejsou kapelou, která vám sedne na první dobrou. Neváhal bych je označit za poslechovou záležitost, kdy je zaručeně přínosné se zaměřit na detaily. Celkový dojem je o to bohatší. Na druhou stranu díky celkem všestranným kytarovým vyhrávkám lze desku spolehlivě použít i jako příjemného společníka pro zrovna nepříliš soustředěný poslech. Možná si předchozí věty odporují, ale já bych spíše poukázal na variabilitu a perfektní flexibilitu, ať už jednotlivých písní, nebo alba jako takového. Z toho tak trochu vyplývá, že desku můžou vstřebat jak klasičtí vyznavači černého kovu, tak i ti, kteří hledají zajímavou hudbu bez ohledu na žánrově rozpětí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Vlastní náklad
Vydáno:Srpen 2015
Žánr:black / doom metal
Marc - zpěv, basa
Thomas - zpěv, kytara
Jana - kytara
Steve - bicí
1. Sol Devina
2. Gizeh
3. My Soul Is Black
4. Katharseas
5. Naitrider
6. --
Kamelot
Silverthorn
Sadist
Season In Silence
Deftones
Koi No Yokan
Abyssal
Antikatastaseis
Dragged Into Sunlight / Gnaw Their Tongues
NV
Zmarchrob
Black Metal Forever!
1914
Eschatology Of War / Für Kaiser, Volk Und Vaterland
Dark Blue
Victory Is Rated
Beast Within The Sound
...and vice versa
Shannon Wright
Division
Fat Old Donald
Tangerine Chicken Won't Fool Nobody (EP)
V sobotu 21. května se v pražské Modré Vopici představí trojlístek více či méně black metalových kapel. Svou tvorbu budou prezentovat Sukkhu, Wyrm a D...
18.5.2022Volyňský festival Enter The Eternal Fire hlásí plnou soupisku a dokončenou základní přípravu na festival. Níže si tak můžete přečíst samotná pořadatel...
18.5.2022Vydejte se na Slovensko do Bytče, respektive do klubu Hviezdne Noci, kde tento pátek 20. května v rámci Ladovňa Blacknight vystoupí Inferno spolu s Ce...
16.5.2022Třetí album punkové kapely E!E nazvané pouze Deska, které původně vyšlo v roce 1996 pouze na CD, aktuálně vychází rovněž na vinylu, a to na Papagájově...
13.5.2022Soupiska Basinfirefestu, který se odehraje 23. až 26. června ve Spáleném Poříčí, se rozrostla o rakouské pekelníky Belphegor. Kompletní informace k fe...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.