|
|
||||||||||

Netradičních desek nebývá mnoho do roka a člověk si jich občas v záplavě běžné produkce ani nevšimne. Mezi ono netradiční si každý samozřejmě zařaďte, co chcete, v tom vám rozhodně žádné hranice nakladu. Ostatně kde jinde platí síla osobních preferencí víc než právě tady.
Emil Amos je jméno, které snad nemusím detailněji představovat. Minimálně pokud jde o spojitost s Alem Ciznerosem a kapelou OM, čtenářům Echoes by měly souvislosti naskakovat automaticky a hned. A pokud ne, je na čase s tím něco dělat. Pokud jde o jeho ostatní kapely a spolupráce (za všechny jmenujme alespoň Grails a Holy Sons), tady už byste mě dostali a bez přetvářky přiznávám, že můj denní chleba to není. Co je možná moje škoda, ale tak už to prostě někdy chodí.

Tenhle chlápek se po víc jak padesátce nahrávek, kde nějakým způsobem figuruje jeho jméno, rozhodl, že vydá desku, kde to jeho jméno bude tak nějak o samotě a hned na titulní straně. První sólovka, první sbírka výhradně vlastních hudebních nápadů, o kterých sám autor mluví jako o kaleidoskopu, který spojuje rozdílné přístupy všech čtyř jeho kapel a zní jako soundtrack k napínavému evropskému filmu ze 70. let. Pokud jste na tom jako já a tak trochu tápete, co si pod tím představit, zkuste ... zkuste si tu desku prostě pustit.
Filmmusik skutečně jako hudební nahrávka působí poněkud nesourodě a pokud bychom v tom chtěli vidět slabinu, uvidíme ji snadno. Pro srovnání (pokud lze s něčím srovnávat) mě napadlo a vlastně po dlouhém čase i donutilo si znovu poslechnout album Svidd Neger od Ulver. Nebo Manes na půl plynu a možná ještě míň. Neboli netradiční hudba na pomezí všech možných žánrů (od rocku přes elektroniku a ambient, trip hop a downtempo indie a až nevím kam), která v tomto případě nemá ambice přečnívat přes obzor, ale spíš jej dotvářet a podbarvovat podle denní doby. Hudba k filmu? Jo, tak přesně něco takového by to mohlo být.
V souvislosti s tím vlastně ani tak nevadí, že jednotlivé položky tracklistu (občas slovo skladby fakt použít nejde) působí spíš jako takové rychle nahozené myšlenky, předprodukce dalších věcí, které se ale nestaly. Minimálně závěrečná věc Another Day by mohla být skvělou písní sama o sobě, kdyby se vše dopracovalo na víc jak minutu dvacet a dotáhlo do podoby regulérního songu. Ale přesně něco takového nejspíš nebylo v plánu a je potřeba se s tím smířit a přijmout to. A někde tam je schován základní předpoklad k pochopení alba Filmmusik...

... protože Filmmusik je hudební nahrávkou spíš jen formálně, ale jinak je to exkurze do autorovy hlavy, jež má za cíl ukázat jeho celkový záběr a míru fantazie. Nevýhodu to samozřejmě má a je jí snadné odsouvání desky na pozadí zájmu při jejím poslechu. Možná k tomu vybízí spíš její sklon k ambientu, možná prostý fakt filmové hudby, možná i absence vyloženě strhujících míst, která by člověka chytla za límec. Poslouchat Filmmusik a snít o něčem úplně jiném je pak docela snadné.
Nehledě k tomu všemu je Filmmusik albem, kterým má smysl se zabývat, už jen z toho titulu, jak píšu úplně v úvodu - netradičních desek nebývá mnoho do roka. A dodejme klidně dobrých anebo zajímavých netradičních desek. Asi nebylo záměrem tímto albem položit na lopatky hranice hudební avantgardy, ale prostě jen dát reálnou podobu něčemu, co by bylo škoda nechat si jen pro sebe. Dobře že se tak stalo.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Pelagic Records
Vydáno:Červen 2017
Žánr:filmová hudba
Emil Amos - vše
1. Dialtone
2. Midnight Feature
3. Bed Of Nails II
4. Morbid Funeral
5. Lonesome Traveler
6. Reservations
7. Elements Cycling
8. Jaaneman
9. Know Yr Arrested
10. Chase Scene
11. Scenic Colors
12. Dead Cop Drama
13. Mandrax Poisoning
14. Another Day

Deicide
Scars Of The Crucifix

Wolverine
Machina Viva

Yppah
They Know What Ghost Know

Pigsty
Pignation

Sigh
Heir to Despair

Paroxysmal Descent
Manifest Attrition

Wolf Eyes
No Answer: Lower Floors

Cales
Chants of Steel

Stromptha
Endura Pleniluniis

Sanctuary
Inception

Aindulmedir
Star Lore
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.