|
|
||||||||||

V souvislosti s novou deskou domácí instrumentálky Hadem pro mého munga jsem dohledával svou dobovou recenzi jejich první nahrávky, kterou bylo splitko s Le Bain de Maid, a současně i rozhovor, který jsme tehdy dali dohromady s baskytaristou Zdeňkem. Jeden důvod byl ten, abych si opět potvrdil, že stárnu hrozně rychle (jsou to skoro přesně tři roky) a druhý pak ten, abych si trochu připomněl svoje tehdejší dojmy, které se mi postupem času někde poztrácely. Navíc to splitko jsem komusi věnoval, doba hrdinství nepřeje.
Srovnávat proto nebudu a hlavně k tomu ani není rozumný důvod. Z tehdejšího tria ve složení kytara / baskytara / bicí zbyla pouze rytmická sekce, což je více méně návrat k prapůvodním začátkům, kdy kapela právě jako duo začínala. Tedy bicí a baskytara a jeden velký plán, jak z takto limitovaných surovin upéct krtkův dort. Všechno ostatní už tak nějak vyplývá samo.
Na začátek je potřeba ještě napsat jednu věc, a to že ačkoliv se album tváří a je prezentováno jako klasická řadovka, se svými šesti skladbami a cca jednadvaceti minutami je to spíš nahrávka z kategorie EP. Je to formalita, ale Humphrey formality rád. Tak.
Tak?
Takže basa a bicí a jedna krátká slohovka o tom, jak je to málo, že by to chtělo kytaru a texty a zpěv a taky ideálně klávesy a synťáky. Nebo? Nebo slohovka o tom, že navzdory omezeným prostředkům vzniklo dílo plné výborných nápadů, hráčské ekvilibristiky a strhujících výkonů. Asi sami cítíte, že to první není nutně podmínkou a to druhé je zase přehnané. A že pravda bude ležet někde zhruba uprostřed.

Takže ano, muzice HPMM něco strašně chybí a to něco jsou další nástroje a hlas, protože tyhle vyhublé aranže trochu připomínají prostě smíchanou basu s bicíma, k čemuž se má ještě přidat hromada dalších věcí (a fakt nevím, co se prvně míchá s čím). Celou dobu mám vlastně pocit, že poslouchám nějakou předprodukci, studiový polotovar, na kterém má mistr zvukař strávit ještě spoustu dobře honorovaných hodin, aby z toho na konci vylezlo něco, o čem jsme přesvědčeni, že je to hudba.
Ale současně bych se neodvážil tvrdit, že to, co poslouchám, je špatné, bez nějakého vývoje nebo místy dokonce strhujících míst. Tahle rytmická přestřelka má svůj půvab a osobité kouzlo a vlastně si sám sobě musím přiznat, že těch poslechů, než jsem se pustil do psaní, bylo určitě víc, než jsem původně zamýšlel. Asi je v tom nějaký fígl. Anebo Ftalátová nostalgie, gin a příběh mokele mbembeho.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Green Lodge Studio / 12.6.18 18:04odpovědět
Hudbě HPMM nechybí nic, a už vůbec ne hlas či zpěv. Posloucháte základní stavební prvky hudby ale přitom jsou to plnohodnotné barevné songy. Troufám si tvrdit, že v sestavě bicí a basa se nic lepšího vymyslet nedá a to hlavně díky umění obou muzikantů. Pro ty kteří znají HPMM z koncertů se CD možná může zdát trochu uhlazenější, ale to mu vůbec nic neubírá. Zvukově i technicky je Kapitola II. prvotřídní záležitost pro fajnšmekry.
Label:vlastní vydání
Vydáno:Březen 2018
Žánr:alternativa / fusion
Stanislav Beneš - bicí
Zdeněk Hnízdil - baskytara
1. Ftalátová nostalgie
2. Gin
3. Nova
4. Ker mi dere tvar
5. Mika
6. Příběh mokele mbembeho

Hadem pro mého munga
split

Hadem pro mého munga
Dokud se budu mít v hudbě kam posouvat, budu spokojen

Eternal Deformity
No Way Out

Horn Of The Rhino
Summoning Deliverance

Lustre
Wonder

Temple Of Void
The World That Was

Vortex Unit
Nec Plus Ultra (EP)

Conan
Revengeance

Tiamat
A Deeper Kind of Slumber

Cradle Of Filth
Darkly, Darkly, Venus Aversa

Psicosfera
Summa Negativa
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.