|
|
||||||||||
Už jsem myslel, že je po Infer ámen. Mezi třetím albem Sede Vacante Aeternum, které vyšlo pod záštitou brněnských Metal Swamp, a aktuálním Aeon of Deathless Blight uteklo dlouhých deset let vyplněných jedním EP a jedním split albem. Byl jsem zvědavý, jestli uslyším jejich typický deathový mazec s příchutí blacku, zda a kam se posunuli. V duchu jsem doufal, aby se moc nezměnili a pořád hrnuli svůj švédskem načichlou temnotu. Udělali mi radost, protože svůj styl zachovali, avšak posunuli se pořádně. Ovšem v rámci svého rajonu. Album bylo opět nahráno a prohnáno mixem u Martina Barly v jeho studiu, nicméně o mastering se tentokrát postaral samotný Magnus „Devo“ Andersson v Endarker Studiu, což výsledku pomohlo. Jsou tedy zachovány všechny poznávací znaky stylu Infer, nicméně vše se na pomyslné spirále posunulo o podstatný kus výš.
Je samozřejmé, že ani sebelepší zvuk nepomůže duchaprázdné blbosti, ale tohle naštěstí není případ Infer. Ti sice nikdy nesázeli na progresivní objevování nových směrů a cílů, ovšem díky velice schopnému muzikantství se jejich tvorba nešklebí malostí a ortodoxními mantinely. Tentokrát se mi zdá, že se jim podařilo stvořit dílo, které ortodoxní je a to že hodně, avšak zahrané s parádním nadhledem a s takovými možnostmi, o kterých by se klukům mohlo dříve jen zdát.
Aeon of Deathless Blight je oproti starším sourozencům album více hozené do blacku. Dřívější brutalita je tentokrát sofistikovanější, krapet melodičtější, to však nijak neubírá krutosti nového materiálu. A současně nepřináší odsouzení starších alb. Death metal je na albu všudypřítomný, ale na mysli mám death typu raných Hypocrisy, kdy z každého tónu cáká síra a pečlivě nastřádaná atmosféra plná nezkrotné zloby s hrubiánským řevem kdesi na pomezí obou stylů.
Devítiocasá deska neúprosně drtí posluchačovy smysly a lákajíc různými chytlavými riffy ho svádí k dalším poslechům, aby pod nánosem brutální palby uslyšel i ukryté poklady, jako jsou třeba takřka neslyšitelné klávesy v první půli Definite Reversion. V pomalém a melodickém stylu se s vámi kapela nerozloučí. Skladba postupně graduje a mění se v jednu z nejničivějších položek alba.
Doslova mlsám při poslechu kytarového dvojboje obou Peterů, kteří si své hrátky a divočení mohou dovolit, protože mají v zádech šikovnou rytmickou sekci Richarda D. a Roba K. Robo je nejen šílenec s rychlými údery a mocnou dvojšlapkou. Právě ve středním tempu prokazuje smysl pro pestrost a díky jeho hře je deska o poznání variabilnější. Pochválit musím i stylový booklet se skvělým front coverem rumunské umělkyně Luciany Nedelea.
Aeon of Deathless Blight je zabijácké album! Na nic si nehraje a přitom diktuje. Tak to má být. Funguje zde vzácné rovnítko mezi obsahem a formou. Jednotlivé nápady jsou snadno poslouchatelné, srozumitelně podané a prosté vaty či průměrných míst. Takto má znít album zkušené kapely, která se nepotřebuje ohánět moderními trendy, ale kašle na prehistorii. Vše se pohybuje v rámci stylu, který Infer za ty roky vyvíjí. Abych se vyhnul přehnanému nadšení, dal jsem si od poslechu oddych. Vše si sedlo, něco dává větší smysl, něco menší. Nicméně Aeon of Deathless Blight je pro mě vrcholem dosavadní diskografie Infer a jedno z nejzajímavějších extrémních alb letošního roku.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Nigredo Records
Vydáno:Červen 2020
Žánr:death/black metal
Peter S. - rytmická kytara
Peter M. - sólová kytara
Richard D. - baskytara
Robo K. - bicí
1. Vision of Primal Horror
2. Heavenly Beasts
3. Into the Pit of Gehenna
4. Parasitus Deum
5. Salvation Through Devastation
6. Wormangel
7. Aeon of Deathless Blight
8. World of Ash
9. Definite Reversion
Infer
Smrtí nic nekončí a lidé v nich představují potravu demiurgických bytostí
Six Degrees Of Separation
The Hike & Other Laments
Solipsism
Trhliny v (ne)skutočnosti (EP)
V 98. čísle magazínu Pařát vyjde coby CD příloha deska severomoravské doommetalové kapely Chlad pojmenovaná jako MMXX - MMXVIII, která bude zahrnovat ...
19.1.2021Triode je abstraktně elektronický projekt, za kterým stojí Peter Ryby, jedna polovina Disharmony. Od pondělka má venku EP Into the Deep, které je k po...
18.1.2021Death metalově heretičtí Riexhumation podepsali smlouvu s tuzemskými Lavadome Prod. na dlouhohrající debut, který by měl vyjít na přelomu března a dub...
15.1.2021Slovenské podzemní vydavatelství hlásí několik přírustků ve svém katalogu. Jak je zvykem, jde o kazetová vydání a týká se projektů Kurvik 19, DSM-IV-T...
14.1.2021Australská senzace Voyager předělala po svém song This Boy's In Love od elektronického dua The Presents. Na výsledek se můžete podívat ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.