|
|
||||||||||
Ještě před pražským koncertem jsem stihl pár poslechů nové desky německých techniků Long Distance Calling, ale pro mě překvapivě jsem do naší metropole přijížděl s dost rozporuplnými pocity; novinka mě vůbec neoslovila. O to překvapivější bylo, že jsem z Prahy odjížděl zklamán ještě víc, protože aktuální materiál nefungoval ani naživo. Je těžké si to přiznat, zvlášť když jde o mou oblíbenou kapelu, ale deska „The flood inside“ se nepovedla.
Čekat nějaký vývoj od instrumentálně rockových kapel (nazvěte si to třeba post rock), je tak trochu ošidné, stejně jako bazírovat na zavedených postupech, které zafungovaly před pár lety. V prvním případě se může stát, že šlápneme do kravského lejna na nesprávné cestě k evoluci a v případě druhém budeme brblat cosi o vykrádání sebe sama. Snad proto, že předchozí dvě desky představovaly v kariéře LDC hodně zásadní mety, zvolila tahle pětice cestu takovou polovičatou – vzala si od každého něco, polovinou alba navázala na instrumentální a gradující kompozice předešlých alb a druhou polovinou sáhla k běžným, zpívaným rockovým skladbám. Narovinu - nevadila by mi ani jedna cesta, kdyby každá z nich měla hlavu a patu a v každé jedné skladbě se něco dělo. Bohužel se neděje skoro nic.
Vokální skladby postrádají dobrý základ, když si odmyslíte (bohužel nikterak oslňující) zpěv Martina Fischera, zbude poměrně nudný fundament jalové rockovosti, který nejen že nepřináší zhola nic nového, ale ani nedrží dobrý standard, který bych u této kapely očekával. Jako silné místo lze s trochou tolerance označit ústřední motiv „Tell the end“, ale jinak je to zmar a marná snaha slepit zajímavou píseň, což se projevuje i v nadbytečném natahování kompozic, jejichž obsah by šel zkoncentrovat do dvoutřetinové délky. Tahle bezobsažná roztahanost je ostatně doménou i některých instrumentálních skladeb v tracklistu, taková „Welcome change“ je typickým příkladem, kdy se od konce páté minuty nastavuje řídká kaše stále dokola a vyškrtnout poslední dvě minuty by nebylo ani tak odvážné jako nezbytné.
Instrumentální polovina alba, zaklesnutá mezi tu zpívanou, funguje příjemně, ale srovnání s předchozími dvěma deskami nás vrhá na pole diplomacie, kde příkrá slova a jasně formulované myšlenky nemají místo. S podivem se něco zajímavého začíná dít až na samém chvostu nahrávky, konkrétně v osmé „Breaker“, v níž výborně funguje hlavní motiv snoubící kytary a samply v jeden lahodný celek a poprvé během poslechu mám dojem, že slyším staré dobré LDC. Nejdelší skladba desky, přesto fungující a poslouchatelná, u které se mi hlavou nehoní myšlenka, že mistr střihač odešel na kafe. Další výbornou skladbou je bonusová, elektronicko-rocková improvizace „Black hole“, i s ní lze prožít cosi jako pocit spokojenosti.
Celkově ale chválit nebudu, není co. Nepopírám, že hráčsky jsou členové LDC na vysoké úrovni a že snaha nahrát složité a technicky vypiplané album je cítit v každé minutě. Jenže k čemu dovednosti a snaha, když výsledek představuje šedivou kolekci fádnosti bez vnitřního náboje a dobrých nápadů, které – pokud se vyskytují – je třeba hledat s usilovností britského detektiva?! Poslechu nedopomáhá ani hodně zkomprimovaný a plochý zvuk, který patří ke smutným standardům dnešní doby.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Superball music
Vydáno:Březen 2013
Žánr:post rock
David Jordan – kytara
Janosch Rathmer – bicí
Florian Füntmann – kytara
Jan Hoffmann – baskytara
Martin Fischer - zpěv, samply, klávesy
1. Nucleus
2. Inside The Flood
3. Ductus
4. Tell The End
5. Welcome Change
6. Waves
7. The Man Within
8. Breaker
9. Black Hole (bonus)
Long Distance Calling
Trips
Long Distance Calling
How Do We Want To Live?
Long Distance Calling
Avoid The Light
Long Distance Calling
Výběr hostujícího zpěváka je čistě pocitová záležitost.
The flood inside tour 2013
8.3.13, Praha, klub Hoodoo
0N0
Plus Ultra (EP)
Cryptae
Capsule
Orphaned Land
The Never Ending Way of ORwarriOR
Lost In Kiev
Rupture
Maceration
It Never Ends...
Umbrtka
Přesazování strejců
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.