|
|
||||||||||
Nejsem velkým přeborníkem v daném hudebním ranku, ovšem toto dílo mi uhranulo natolik, že předbíhám zběhlejší redakční kolegy a těchto pár slov si vymiňuji pro sebe. Hledím z okna na zamrzlé zčernalé kopce, popíjím sklenku nejoblíbenějšího pití a pronikám do hloubky tónů počinu [Order Of The Shadow : Act I].
Chmurné intro s tragickým vyústěním doznělo. Na povrch se vyvalila hradba honosné industriální mašinérie, v jedné vteřině mnou projede mráz, oči se rozzáří a jsem zajat tou mocnou vřavou masivních tónů, které vytryskly z desky. Shadows Unveiled je uzemňovák a vyhlazovák v jednom, nastaví nekompromisní předpisy a veškerá biochemie je podřízena jeho velení. Pochodové tempo je vrstveno, nepříčetný zpěv se tříští o stěny a kytara udává takovou zvláštní náladu, při které se člověku chce až běsnit. Hned na to mi druhá skladba Suffer Well evokuje někdejší práci Marilyna Mansona, na mysli mám dílo Antichrist Superstar. Postupy jsou podobné jako od Trenta Reznora, začátek této skladby totiž skutečně zní nápadně shodně.
Exkurze do hlubinných dolů jest provedena skrze těžkopádnou věc Afferte Mihi Mortem. Tvrdé nárazy kovu na kov, jiskry létají, stejně si počíná i hudba samotná. Je to bestie, která dýchá pod zcela jinou taktovkou, než jsou termostaty, či řídící jednotky. Stroj žije, industriál dýchá a chrlí mour. Čest svému názvu dělá následující mechanika Use Once And Destroy. Destrukce je ihned jasně rozpoznatelná – střední tempo, razantní údery a zběsilé vokály za doprovodu nesmlouvavých kytarových výjezdů. Takto bychom mohli pokračovat skladbu po skladbě, vše je prostoupeno černým mazutem a hrubou silou, která jednoduše drtí. Žádné úskoky a manévry, cíl je předem naprogramovaný a v cestě kdyby stálo cokoliv, bude to bez mrknutí oka převálcováno. Celá scenérie a monolitý kolos vás uhranou každičkým detailem, každým svým jedinečným spojem a finesou.
Nemusíte u téhle desky zrovna popíjet alkohol jako autor těchto řádek, stačí se jen pozorně věnovat jednotlivým skladbám, aby každému došlo, že slyší něco neopakovatelného. Toto album pohltí od své první skladby a pozornosti neubývá po celou dobu. Dokonale rozvrstvilo jednotlivé pasáže a chvíle tak, aby jejich slovo přišlo v pravou chvíli. Střídají se nálady a nápady a jediné, co vše spojuje, je hrubá síla a úderné bicí. Nesmíme však opomenout jedinečně vzteklý vokál, bez kterého by tak jedovatě tahle mašina stříkala jen těžko. Tohle album je napěchované energií a nutno podotknout, že energií nezkrotnou, kterou když zpustíte, tak ji prostě musíte nechat vybouřit celou až do konce. A to jí k tomu stačí něco kolem padesáti minut. Už jen ten styl, se kterým se s vámi deska rozloučí - pomalá industriální balada Take My Hand While I Take My Life, která rve svalstvo a cupuje jej v soukolí planetového převodu. Tak prosté rytmy, postupy a přitom tolik síly. Uhrančivá věc s prvotřídním industriálním kytarovým sólem. Ovšem stále nejsme u konce, vše se pomaličku přeleje v závěrečnou The Saint And The Valentine. A ta je zase jiná a s industriálem už toho tolik společného nemá.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Zee / 17.1.14 13:01odpovědět
Já jsem hodně zvědavá na ten jejich chystaný koncert v Praze (http://sanctuary.cz/kalenda/details/1436-psyclon-nine-usa-death-valley-high-usa). Jestli to bude mít sílu jako na desce, bude to koncert roku!
Victimer / 17.1.14 13:07odpovědět
Díky za tip !
Ruadek / 15.1.14 8:43odpovědět
První dvě fošny se nesly ve stylu Skinny Puppy, Crwn Thy Frnicatr byl pro mě vrcholem tvorby a We the Fallen první stagnací v první polovině alba, ta druhá byla naprosto výborná. Aktuální počin je zběsilou exkurzí do všech poloh, jakými nás PN provedli na posledních dvou deskách. Je to čistá esence zloby. Zmíněný Manson není náhodou, jisté persony z okruhu tohoto umělce se na albu přímo podílely. Celkově mě album nijak nedostalo, není v něm žádný posun kamkoli. PN opakují zavedenou formuli, přestože způsobem, jaký nikdo nezopakuje ani nenapodobí. Sedmdesát procent.
Victimer / 15.1.14 4:14odpovědět
Hustá nadílka. Proč mám pořád pocit, že mně to musí rozvalit bok?
Label:Metropolis Records
Vydáno:Listopad 2013
Žánr:industrial black metal
Nero Bellum - zpěv
Rotny Ford - kytara, syntezátory
Jon Siren - bicí
Merritt Goodwin - basa
01. [Act : I] Consecration
02. Shadows Unveiled
03. Suffer Well
04. Glamour Through Debris
05. Come And See
06. Afferte Mihi Mortem
07. Use Once And Destroy
08. Remains Of Eden : II
09. But, With A Whimper
10. Order Of The Shadow [The Heretic Awakened]
11. Take My Hand While I Take My Life
12. [Act : I] Penance
13. The Saint And The Valentine
Sorath
Orízontas Gegonóton
Fen
Epoch
Sodom
Genesis XIX
Chelsea Wolfe
Apokalypsis (reedice)
Anathema
The Optimist
Face The Day
Stuck in the Present
Burzum
Fallen
Jello Biafra and the Guantanamo School of Medicine
Tea Party Revenge Porn
Mark Lanegan
Blues Funeral
Priessnitz
Beztíže
Dödsrit
Spirit Crusher
Na prvního března nadcházejícího roku je naplánováno vydání nové desky trip-hop / elektro projektu Arms and Sleepers, z níž byl aktuálně zveřejněn sin...
9.12.2023Kapela Innersphere jako předzvěst chystaného alba zveřejnila nový singl s názvem The Trident is Burning, k němuž vytvořila videoklip ve formě živého z...
8.12.2023Legendy floridského deathu Massacre podepsali smlouvu s Agonia Records na vydání svého pátého a zatím bezejmenného full-lenght počinu.
8.12.2023Festival Enter The Eternal Fire ohlašuje další tři jména, která zahrají během 19. a 20. července ve Volyni. Nově se tak můžete těšit na Speckmannův sp...
29.11.20232. prosince proběhne v Potrvá křest nového EP pražské kapely Neuro Bats, které se jmenuje Noble Roses in the Midst of Weeds a poslechnout si ho můžete...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.