|
|
||||||||||
Na našich stránkách je kapelám z Francie věnována zasloužená pozornost. Plodnost této země bych přirovnal k plodným bokům kypré horákyně. Nebo ta ženská byla chytrá? Vlastně už nevím, ale chtěl jsem říct, že o zajímavé kapely v tomto koutě rozhodně není nouze. Mně se při posledních průzkumech tímto směrem v okuláru dalekohledu zachytil hmyz, který nakonec hmyzen nebyl. Sklo mi zasvinili Reverence. Kdybych měl vyjádřit jednou větou jejich směr, tak jejich aktuální fošnu The Asthenic Ascension bych nabídnul tomu, komu Blut Aus Nord připadají už moc nelidští, ale přesto je oslovuje podobný feeling. Tedy potýrat, ale nechat při životě. Podobnost se slavnějšími krajany nacházím i v grafice obalu desky, která taktéž vyznává jazyk symbolů a temných krajinek. Přesto nelze mezi těmito kapely utvořit rovnítko, neboť po několika posleších je zřejmé, že se jejich, na čas příbuzné cesty, rozcházejí.
Reverence se nám na svém čtvrtém albu představují v roli atmosférických dehumanizátorů, kteří na své posluchače nakládají břemena těžkých existenčních problémů a sami tak ulevují svým plotýnkám. Tu máš a poper se s tím, jak umíš. Mnoho bezohledných kapel má podobné manýry a jen zkušený konzument nepodlehne svodům deprese. Je to jen na nás samých. Za nekalou atmosférou je třeba hledat zejména hříčky nemocných kytar a umně nastavených samplů, ke kterým se nikdo nehlásí. To už tak v lidské povaze bývá, nabízí se odpověď, ale faktem zůstává, že z valné většiny padá zodpovědnost za citovou tíseň právě na jejich obvody.
Když jsem v úvodu zmínil Blut Aus Nord, tak to mohlo mnohým napovědět, že jde o tvorbu ovlivněnou industriálním vyzněním, bohatou právě na atmosférické tlaky a tahy. I zde najdeme celou plejádu kolísavých melodií a antirytmů. I jen malá ochutnávka lehce zaperlí na jazyku a láká k dalším soustům, ale vzápětí musím konstatovat, že Reverence nedosahují té dokonalosti, které již bylo dosaženo jinými někde jinde. Snad to ani není jejich cílem a záměrně zůstávají o dvě patra níž, kde si je najde větší množství fanoušků. Proč bych se ale měl spokojit s druhou jakostí, když tady už máme jednu extratřídu?
Tady je problém jak na desku nahlížet. Osobně raději volím cestu bez konfrontace, nebudu srovnávat se slavnějšími krajany a vida, najednou procházejí Reverence mojí lustrací se vztyčenou hlavou, kdy je v žádném případě nelze odhodit do koše jako zbytečnost. Argumentem pro tento postoj je muzikantsky dobře zvládnutá deska s výrazným účinkem na posluchače. Živá složka kapely, která čítá tři osoby do temnoty ponořené, se soustředí na klasické instrumenty, se kterými to umí a bezskrupulózně to do nás sypou. Tlakové vlny typu pozdní Gehenna slušně tlučou do hlavy a rozechvívají filtráty mízních uzlin. Na kytaru je naložena většina zajímavých melodií, ze kterých zebe na krku. Jako výrazné plus zasluhující si pár bodů navíc vidím momenty, kdy je dominující black prosvícen rockovějšími momenty, jako třeba ve skladbě The Descent či Psalm IV. Ve druhé zmiňované mě ale ke konci ubíjí zoufalý ženský pláč. Proboha, to mám jako poslouchat a zůstat normální? Holý nesmysl. Až na tuto malou extravaganci mě jednodušší a čitelnější pasáže fakt oslovují a straním jim více než chladným prefabrikátům. Pro ty si chodím s košíkem jinam.
Shrnuto a podtrženo, máme tady jednu z desek, která zhutňuje silné základy francouzské blackmetalové zloby ovlivněné industriálním chladem a ozvěnou kovárny.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Sorgh / 15.3.13 21:00odpovědět
Tohle je moje první rande s Reverence, takže malá exkurze do minulosti by nebyla od věci:-)
Licee / 15.3.13 11:00odpovědět
A slyšel jsi od Reverence i jiné desky? :) Začnu-li od Chamber of Divine Elaboration a novější, pak tato nová deska je z těch tří asi nejslabší. Tak zkus i ty další dvě :-) Tím nechci říct, že by BaN nějak překonávali, jen ti zase trošku otevřou obraz o samotných Reverence a třeba i stoupnou trochu výš :)
Sorgh / 15.3.13 9:20odpovědět
Tvoje slova víceméně potvrzují můj závěr v předposledním odstavci. Bez srovnávání s BAN je to kvalitní a dospělá deska. Já přesto BAN hodnotím výš, ale to se týká spíš starších alb, poslední deska ani mě moc neoslovila.
Licee / 14.3.13 23:44odpovědět
S recenzí samotných Reverence vůbec nesouhlasím, určitě je řadím mezi špičky francouzského blacku a ne na druhé příčky :-) A pokud tou extratřídou jsou myšleni samotní BaN, pak musím jen říct, že Reverence mají navíc jen díky živým bicím, ale také i nápady, jelikož BaN se v poslední desce už jen vykrádají. Ale celkově asi BaN lepší jsou, když pominu poslední desku, ale jen o trošku. Jen můj názor :))
Label:Candlelight Records
Vydáno:Duben 2012
Žánr:black/industrial
Eguil Voisin - baskytara
Vincent Roubière - bicí
I. Luciferia - kytara, zpěv
1. Earth
2. Darwin's Black Hall
3. The Descent
4. Psalm IV
5. Ghost of Dust
6. Cold Room
7. Genesis of Everything
8. Those Who Believed
9. The Asthenic Ascension
Anneke van Giersbergen
Drive
Nargaroth
Spectral Visions Of Mental Warfare
Devin Townsend
Lightwork
Kalmen
Course Hex
Björk
Fossora
Get Your Gun
Doubt Is My Rope Back To You
Zeal & Ardor
Stranger Fruit
SIN
Noisy Pipes Lovely Noises
The Gathering
Afterwords
The Cranberries
Roses
Unleashed
Dawn Of The Nine
Finská kapela Vorna, hrající melodický metal na pomezí pagan / black / folk, vydá v dubnu na Lifeforce Records svou čtvrtou řadovku Aamunkoi, z níž si...
25.1.2023Z nadcházejícího alba Apocalypse finských klasiků žánru Rotten Sound byl zveřejněn singl a videoklip v jednom, skladba Suburban Bliss. K dispozici ZDE...
25.1.2023Festival Muziq bude novou hudební akcí na domácí scéně, která si klade za cíl zvýšit povědomí o nových, progresivních a zajímavých projektech, kapelác...
24.1.2023Letošní soupiska již šestého ročníku Husman Festu hlásí hotovo. 15. července se tak v Tachově na jednom pódiu prostřídají Depresy, Pandemia, Scabbard,...
22.1.2023Na 3. března je naplánováno (pouze digitální) vydání best of alba Kekal. Jeho název zní Eternitarian a na ploše 3 hodin čekejme 31 skladeb coby průřez...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.