|
|
||||||||||
The Spacelords jsou podle všeho ve svém rodném Německu celkem známí cvoci, protože jinak si neumím vysvětlit poznámku v promo materiálech o tom, že jejich předchozí dvě desky Synapse (2014) a Liquid Sun (2016) byly mezi oceňovanými alby roku napříč světovými blogy a ziny - tolik přibližně přeložená citace. Osobně se totiž přiznávám, že jsem o nich nikdy neslyšel. Hanba mi!
V dalších promo řečech se píše něco o space rocku, ovšem tentokrát i s vlivy kraut / desert rocku a taky trochou toho stoner rocku. Neboli je to opět jedno z těch počtení, u kterého mně jde hlava kolem a kdy začínám mít dopředu pocit, že hudební vyprázdněnost se maskuje za řadu hezkých a módních slov. Takže?
Takže si připravte svoji vesmírnou lodičku a sbalte si svačinu na hodně dlouhý výlet velmi nudným vesmírem, kde se po dlouhý čas neděje vůbec nic zajímavého, jen sem tam zablikne hvězdička a sem tam nějaká zhasne. Všechno ale uvidíte z dálky, budete to pozorovat více méně nezúčastněně a žádné velké emoce to ve vás logicky nevyvolá. Věřím tomu, že ve vesmíru to možná takhle nějak funguje a že všechno je tam tak nějak na dlouhé lokte, ale nevím, proč by se mi to mělo líbit i u hudební nahrávky.
Water Planet je deska tvořená třemi dlouhými a čistě instrumentálními kompozicemi, které nemají daleko k psychedelickému rocku, a kterým onu „space“ prostorovost dodávají různorodé klávesové nástroje a efekty na kytarách. Nemám problém napsat to, že jak ty klávesy, tak ty efekty a kytarová hra obecně jsou výborné, ale rozhodně nenacházím způsob, jak to všechno přežít víc jak 43 minuty bez užívání lehkých drog. Navíc skutečnost, že všechny klávesové nástroje jsou dílem hostujícího hráče a nikoliv člena kapely, je pak malou výzvou osobní tolerance.
Problém téhle desky je totiž to, že vnitřně nikam nespěje, negraduje a prakticky ve velmi podobně sterilním duchu pořád pokračuje, mým protestům navzdory. Lidem, kteří takto mluví (byť sebezajímavěji), se říká uspávači hadů a přesně něco takového si můžete představit i v případě této nahrávky. The Spacelords podle mě všechno vsadili na formu a zahleděni do sebe sama už potom zapomněli na obsah. Poměrně slušně vybrali krabičky ke kytarám, všechny správně zapojili a na klávesách našli ty správné zvuky, které se k probíranému tématu dobře hodí. Jen už při tom všem už nedomysleli to, že výsledek bude někdo poslouchat.
Takže ne. Hezký digipak s divokou sci-fi tematikou odkládám, odkládám i The Spacelords a jejich sterilní nudu a zkouším hledat jinde. Je toho všude dost.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Spacetemple Records
Vydáno:Říjen 2017
Žánr:instrumental psychedelic rock
Hazi Wettstein - kytary
Akee Kazmaier - baskytara
Marcus Schnitzler - bicí
host:
Didi Holzner - hammondky, klávesy, synths
1. Plasma Thruster
2. Metamorphosis
3. Nag Kanya
The Spacelords
Spaceflowers
Thy Darkened Shade
Liber Lvcifer II: Mahapralaya
Stíny Plamenů
Záře zápalných šňůr
The Vacant Eyes
Spheres
Óreiða
Óreiða
Oblivion (PL)
Xenopath
ACxDC
Antichrist Demoncore
The Doors
The Doors
Ancestors Blood
Hyperborea
Stone Temple Pilots
High Rise (EP)
Green River
Dry As A Bone (EP)
2. prosince proběhne v Potrvá křest nového EP pražské kapely Neuro Bats, které se jmenuje Noble Roses in the Midst of Weeds a poslechnout si ho můžete...
28.11.2023V polovině listopadu vyšla druhá deska domácí thrashmetalové kapely 1000bombs, která debutovala deskou Peace Is Dead v roce 2014. Novinka se jmenuje S...
27.11.2023V neděli v Praze zemřel jeden ze stálých členů Killing Joke, kytarista Kevin Walker zvaný Geordie.
27.11.2023Během října vyšlo nové EP domácí deathmetalové kapely Supreme Conception, které obsahuje sice jedinou, ale zato 12-minutovou skladbu The Post-Humanist...
27.11.2023Debutní album Zbojnický tanec bratislavské thrashové kapely Catastrofy vychází v gramodeskové reedici na labelu Papagájův hlasatel. Poslouchat můžete ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.