|
|
||||||||||
Mám už takový blbý zvyk, že když se mi nelíbí obal, je pro mě předem celá deska neříkám že hned ztracená, ale minimálně podezřelá a přistupuju k ní úplně jinak, než když mě obal zaujme. Možná to máte někdo stejně. Grafické zpracování je prostě z mého pohledu důležité stejně tak jako hudební obsah, byť samozřejmě chápu, že Nevermind bude pořád stejně legendární album, i kdybychom ho zabalili do hajzlpapíru. Forwards Becomes Backwards patří do té méně šťastné kategorie, což jste asi už vydedukovali z toho, jak obsáhle o tom hned v úvodu píšu. Můžete si klidně myslet, že jsem divnej, že nemám vkus, nebo že ho sice mám, ale že stojí na vyližtentononc, ale ta podivná malůvka na obalu mi přijde jako blbost na entou. A to ani nemluvím o jinak velmi impotentním zbytku uvnitř 4-panelového digipaku, který někdo evidentně odflákl nebo sice udělal svoje maximum, ale za honorář ve stylu „večer zajdem na pivo“. Vlastně sorry, na víno, jsme ve Francii.
Jsme ve Francii a Twelve Diversions je úplně nový francouzský projekt, za kterým stojí ústřední dvojice Thomas Vogel a Mika Kubiszyn, což mi sice moc francouzsky nezní, ale nechci po tom pátrat. Při pročítání informací v promo materiálech mě narozdíl od grafiky docela zaujalo doporučení, pro fanoušky kterých kapel by tohle mohl být šálek podvečerního čaje, protože průstřel mezi Depeche Mode, NIN, Puscifer, Massive Attack a Peterem Gabrielem mi přišel docela pozoruhodný. Abych si trochu přihřál svou vlastní polívčičku, tak to pročítání promo materiálů přišlo na řadu až po prvním poslechu a ty Nine Inch Nails jsem tam slyšel ještě dřív, než jsem si o nich přečetl. Hned první skladba I Would Like It with You je typický Reznor a slyším z toho náladu z The Downword Spiral; a není to jediné místo, kde se mi vrací tento sentiment na mé hudební mládí. Jinak abych se vrátil k tomuhle projektu, tak hudebně je to takový kočkopes mezi elektronikou a rockem, přičemž za mě elektronika lehce vede. Tak nějak.
Tak nějak, protože celou dobu, co tuhle nahrávku poslouchám, se sám sebe musím ptát, jestli na ní něco vůbec vede. Je taková na můj vkus dost klidná, neřekl bych ambientní, jak se píše někde na bandcampu, ale spíš taková neprůrazná, zakřiknutá a ... a ve výsledku vlastně nudící. Třetí skladba Everything Becomes Fiction začíná silnou basovou linkou ala post-punk nebo nějaká gotika, člověk čeká rytmický náhul pěkně do skoku a ono furt nic. Deska plyne, hodně sází na texty a emotivnost sdělení, ale hudebně je dost měkoučká, plytká a mnohem méně konfliktní, než bych čekal nebo si třeba přál. Tahle věc dosáhne naprosto paradoxního rozměru v úplném závěru ve skladbě Revolution, kde se skanduje tahle trochu lacinost, ale po celém tom poslechu mám vlastně nejvíc chuť jít si do ledničky něco zobnout, než dělat nějakou revoluci.
Za mě nejzajímavější momenty desky přichází tehdy, kdy se skladby nejvíc noří do pulzujícího gothic rocku / post-punku (Constant Connection), a naopak když zpomalí a všechno vsadí na emotivnost sdělení a lehký elektro podkres (například dvojice My Hundred Year Old King a You Are Your Own Creation), mám nutkání zanořit někam sebe. Prostřídávání těchto různých poloh v běhu desky má u mě pak za následek to, že se nedokážu naplno zaposlouchat a že se mi hlavou honí myšlenky zhruba toho typu, že kapela zatím přesně neví, co by přesně chtěla. Nerad bych jí tímto tvrzením ubíral body za fantazii a nápaditost při hledání různých elektro zvuků a ruchů, ale že bych si výslednou podobu nějak užíval, to tedy ne.
Album Forwars Becomes Backwards je za mě mnohem víc dotažené produkčně než hudebně. Zvukově, použitými efekty, nastaveným zabarvením hlasu, mixem jednotlivých stop a nástrojů. To všechno je fajn, ale chybí tomu dobrá skladba a hudební nápad. Jakýsi nutkavý pocit sdělit něco zásadního zastínil to, že by se hudebně mělo něco dít (zkuste Light On). Jak jsem psal výše, za mě nuda.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:New Deal Music
Vydáno:Červen 2023
Žánr:electronic rock
Thomas Vogel - skladatel, zpěv
Mika Kubiszyn - skladatel, klávesy, elektronika
hosté:
Nico - doprovodný zpěv, kytara
Nuc'U - doprovodný zpěv, bicí
Murielle - zpěv, doprovodný zpěv
1. I Would Like It With You
2. Draw From Your Soul
3. Everything Becomes Fiction
4. Constant Connection
5. My Hundred Year Old King
6. You Are Your Own Creation
7. Forwards Becomes Backwards
8. Light On
9. The Wind
10. Invisible
11. Revolution
Eine Stunde Merzbauten
7305
Rivers Of Nihil
Monarchy
Manes
Vilosophe
Blind Guardian
At The Edge Of Time
The Devil & The Universe
Folk Horror
Krisiun
Mortem Solis
Puscifer
Existential Reckoning
Andy Marshall Band
Golden States of Shan
Consciousness Removal Project
The Last Season
Seventh Passion
7Songs
The Presidents of the United States of America
Kudos to You!
Pathology zveřejnili klip ke skladbě Psychotronic Abominations z připravované řadovky Unholy Descent, která vyjde 17. května u Agonia Records.
2.5.2024October Tide natočili klip ke skladbě Unprecedented Aggression z loňské řadovky The Cancer Pledge (naše recenze)
1.5.2024Floridští rouhači vydali koncem dubna nové album nazvané Banished By Sin. Obsahuje dvanáct skladeb znějících jako ten správný chlív.
1.5.2024Tradiční festival folklórní hudby Antitrend ročník 2024 se opětovně v Žabčicích u Brna odehraje v sobotu 29. června. Startovat se bude v pravé poledne...
1.5.2024V sobotu 4. května se v brněnském klubu Unleaded Coffee uskuteční koncert kapel, které spojují sklony k psychedelickým vrtochům.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.