|
|
||||||||||

Když se řekne space black metal, napadne vás jistě mnoho kapel, které nekonečnému mrazivému prostoru vládnou. Aby ne, tento styl je oblíbený a rozpoutává nekonečné diskuse, úvahy a spekulace. Nemá jasně dané hranice, jeho nekonečnost si lidská mysl nedokáže představit, stejně jako smrt a co bude po ní. I proto zde ukotvený vesmírný styl nemá hranice a takové kapely experimentují se vším, co jim přijde pod hnáty. I to je jeden z důvodů, proč tento styl hodně často vyhledávám. Vorga jsou kapelou, která nám předkládá svoji vizi a dělá to jinak, než jsem si původně představoval. Mám zde jasné favority, kultovku Samael (jedni z prvních, kteří naplno rozjeli tuto samostatnou škatulku) nebo Khonsu (kteří se zatím poslední deskou kralují sci-fi konceptům). Mezi výraznější kapely, co uctívám, patří ještě Italové Progenie Terrestre Pura a australský kult Mesarthim.

Vorgu nelze přirovnat zblízka ani k jednomu z těchto bandů, zcela se vyhýbají jakýmkoli úvodům do děje, jejich black metal je zběsilý a poměrně přímočarý. Naprostá absence kláves, naopak velký důraz na kytarovou melodickou linku, která řadí kapelu mezi melodickou odnož black metalu. Striving toward Oblivion se nese především ve velmi rychlém tempu, jakékoli zpomalení příjemně klesne do vod black'n'rollu, který sem dokonale sedne.
Deska má nějakých 45 minut a nenudí, neustále překvapuje, některým skladbám by ale neuškodilo proškrtat stopáž a zkrátit je na polovinu (především Taken, kde jakoby kapela nedokázala opustit nosné téma a protahuje vše neúnosně dlouho). Je rovněž škoda, že baskytara prakticky neexistuje pod nánosem kytarových stěn. Vesmírnou tématiku si lze zároveň vysvětlit všelijak, kdyby kapela neměla tuhle stylizaci (přebal desky a image), vesmírné dálavy bych v jejich muzice nehledal. Absence jakýchkoli meziher, ambientních ploch, kláves (i když něco málo by se našlo, ale nestojí to za řeč) – je to trochu škoda, protože tohle těmto kapelám sedí.
I přes některé drobnější výtky, kdy je kapelu za co kritizovat, se jedná o až neuvěřitelně silný debut. Němci se cítí být naprosto jistí tím, co hrají a chtějí hrát a je blbost jim do toho kecat. Zvolili si cestu agresivní palby (nedejte na střední tempa v klipu), rozvíjení melodických linek a zcela současné pojetí black metalu, jaký mám moc rád. Desku lze se vším, co k ní patří, jen doporučit.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Transcending Obscurity Records
Vydáno:Únor 2022
Žánr:space black metal
Atlas - rytmická a sólová kytara
Jervas - bicí
Спейса - zpěv a baskytara
1. Starless Sky
2. Comet
3. Disgust
4. Stars My Destination
5. Last Transmission
6. Fool´s Paradise
7. Taken
8. Death Manifesting

Vorga
Beyond The Palest Star

Nahema
Následuj pastýře (EP)

Cannibal Corpse
Torture

Intronaut
The Direction of Last Things

Battalion
Underdogs

Riot V
Mean Streets

After Rain
Beyond the Underground

Sons of Apollo
MMXX

Árstíðir Lífsins
Vápna Lækjar Eldr

Arnaut Pavle
Transylvanian Glare

Sóley
We Sink (reedice)
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.