|
|
||||||||||
Když se řekne space black metal, napadne vás jistě mnoho kapel, které nekonečnému mrazivému prostoru vládnou. Aby ne, tento styl je oblíbený a rozpoutává nekonečné diskuse, úvahy a spekulace. Nemá jasně dané hranice, jeho nekonečnost si lidská mysl nedokáže představit, stejně jako smrt a co bude po ní. I proto zde ukotvený vesmírný styl nemá hranice a takové kapely experimentují se vším, co jim přijde pod hnáty. I to je jeden z důvodů, proč tento styl hodně často vyhledávám. Vorga jsou kapelou, která nám předkládá svoji vizi a dělá to jinak, než jsem si původně představoval. Mám zde jasné favority, kultovku Samael (jedni z prvních, kteří naplno rozjeli tuto samostatnou škatulku) nebo Khonsu (kteří se zatím poslední deskou kralují sci-fi konceptům). Mezi výraznější kapely, co uctívám, patří ještě Italové Progenie Terrestre Pura a australský kult Mesarthim.
Vorgu nelze přirovnat zblízka ani k jednomu z těchto bandů, zcela se vyhýbají jakýmkoli úvodům do děje, jejich black metal je zběsilý a poměrně přímočarý. Naprostá absence kláves, naopak velký důraz na kytarovou melodickou linku, která řadí kapelu mezi melodickou odnož black metalu. Striving toward Oblivion se nese především ve velmi rychlém tempu, jakékoli zpomalení příjemně klesne do vod black'n'rollu, který sem dokonale sedne.
Deska má nějakých 45 minut a nenudí, neustále překvapuje, některým skladbám by ale neuškodilo proškrtat stopáž a zkrátit je na polovinu (především Taken, kde jakoby kapela nedokázala opustit nosné téma a protahuje vše neúnosně dlouho). Je rovněž škoda, že baskytara prakticky neexistuje pod nánosem kytarových stěn. Vesmírnou tématiku si lze zároveň vysvětlit všelijak, kdyby kapela neměla tuhle stylizaci (přebal desky a image), vesmírné dálavy bych v jejich muzice nehledal. Absence jakýchkoli meziher, ambientních ploch, kláves (i když něco málo by se našlo, ale nestojí to za řeč) – je to trochu škoda, protože tohle těmto kapelám sedí.
I přes některé drobnější výtky, kdy je kapelu za co kritizovat, se jedná o až neuvěřitelně silný debut. Němci se cítí být naprosto jistí tím, co hrají a chtějí hrát a je blbost jim do toho kecat. Zvolili si cestu agresivní palby (nedejte na střední tempa v klipu), rozvíjení melodických linek a zcela současné pojetí black metalu, jaký mám moc rád. Desku lze se vším, co k ní patří, jen doporučit.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Transcending Obscurity Records
Vydáno:Únor 2022
Žánr:space black metal
Atlas - rytmická a sólová kytara
Jervas - bicí
Спейса - zpěv a baskytara
1. Starless Sky
2. Comet
3. Disgust
4. Stars My Destination
5. Last Transmission
6. Fool´s Paradise
7. Taken
8. Death Manifesting
Laster
Andermans mijne
Alice In Chains
Black Gives Way to Blue
Ævangelist / Blut Aus Nord
Codex Obscura Nomina (split)
Everlasting Dark
Return to Darkness
Vintersorg
Till fjälls, del II
Selbst
Relatos de angustia
BardSpec
Hydrogen
Green River
Dry As A Bone (EP)
Hegemon
Sidereus Nuncius
Linkin Park
A Thousand Suns
End of Mankind
Antérieur à la lumière
Pathology zveřejnili klip ke skladbě Psychotronic Abominations z připravované řadovky Unholy Descent, která vyjde 17. května u Agonia Records.
2.5.2024October Tide natočili klip ke skladbě Unprecedented Aggression z loňské řadovky The Cancer Pledge (naše recenze)
1.5.2024Floridští rouhači vydali koncem dubna nové album nazvané Banished By Sin. Obsahuje dvanáct skladeb znějících jako ten správný chlív.
1.5.2024Tradiční festival folklórní hudby Antitrend ročník 2024 se opětovně v Žabčicích u Brna odehraje v sobotu 29. června. Startovat se bude v pravé poledne...
1.5.2024V sobotu 4. května se v brněnském klubu Unleaded Coffee uskuteční koncert kapel, které spojují sklony k psychedelickým vrtochům.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.