|
|
||||||||||
Waterse a jeho Annihilator mám po boku po celou jejich kariéru. Ponejvíce můj CD přehrávač okupovali s prvními dvěma nahrávkami. Od té doby se Jeff hledá. Po stabilizaci vokalisty Paddena v sestavě souboru se zdálo, že roky, kdy jsou tito pánové spolu, začínají konečně přinášet ovoce a album Feast bylo tvrdé a zkrátka dobré. Waters po letech experimentování pochopil, že jeho výchozí kariérní bod je tentýž, v němž by měl pokračovat, a že by se měl vykašlat na nepovedené experimenty a hledání hudebního progresu. Ne, Watersovi nebylo dáno, aby přepsal dějiny, byť svoji kapitolku do encyklopedií napsal, to už mu nikdo neodpáře. Ze zprávy o odchodu Paddena a návratu Waterse k mikrofonu jsem nebyl vůbec potěšen. Mladík za bicí soupravou Mike Harshaw sice z předchozího tria zůstal přítomen, ale co si budeme povídat, principálem tohoto šapitó může být jen jeden.
Watersovi hlasivky naštěstí s léty zrají a v porovnání s Paddenovými schopnostmi se neodehrává nijak markantní rozdíl. Hudebně se Annihilator posunují a okupují klidnější thrashmetalové vody. Nyní se blíží k území s kódovým označením Megadeth – Super Collider. Vezměte si tu nepříjemnou otrávenost a vlezlost z pozdních Megadeth a lehce ji urovnejte ležérností Waterse a divokostí Harshawa. Občas mám dojem, že opravdu poslouchám Megadeth a musím se přesvědčovat, že tomu tak není. Albu dominuje přehršel chuti přijít v každé skladbě s něčím odlišným. Kupodivu zajímavý je i Waters, který se konečně oprostil od svých nutkání překonat sám sebe ve svých největších hitovkách. Jeho práce má smysl a vymyslel životaschopnou šablonu pro své hraní. Začátek slibuje výbuch kvality a posluchačské žně. Tolik a více si plánujete po otevření alba.
Jenže, nepovedlo se. Kdyby se nápaditost a kvalita úvodu povedla napodobit i v dalších skladbách, bylo by o zábavu postaráno. Další exploze nápadů nepřichází. Neříkám, že se Jeff nesnaží být kreativní, ale nějak to nevychází. Annihilator na většině hrací doby jen suše konstatují a tudíž nudí. Takových nahrávek Annihilator již vydali tolik, že bych jimi mohl dláždit dvorek. Na předchozích dvou albech se Annihilator blížili stále více své podstatě a ostrý thrash metal jim doslova svědčil, stačilo přidat trochu progrese. Na druhou stranu se tentokráte Watersovi podařilo udržet album na dobré straně vkusu svojí rozmanitostí.
Jeff už mnohokrát prokázal, že je mužem jedné skladby, která však album nezapomenutelným neudělá. Evidentně nepoučen opakuje svůj nákrok směrem k progresivnějšímu vyznění. Po velmi slibném začátku posluchač tápe a hledá další silný kus. Tu a tam jsem potěšen, ale Waters opakovaně dokazuje, že kompozičně není žádným géniem, který složí materiál v top kvalitě pro celou plochu. Pokud Jeff nepostaví regulérní soubor s více tvůrčími mozky, bude odsouzen k věčné roli, kterou hraje řekněme od roku 1993. Jeff nezachází do vyložených experimentů. Netroufá si na bourání hraničních kovových linií a spíše se topí v obligátnostech a punkově thrash melodických slabikářích, které před ním psali mnozí. Úvod většiny skladeb se snaží odlišit od klišé trochou jazzu nebo netradičních melodií. Když už mám dojem, že se Jeff odstřihnul od minulosti, slyším strukturu - šablonu Fun Palace. Jeff ať dělá, co dělá, tak skládá své dávné já dohromady se stylovými klišé. Posluchač album zaznamená, vyslechne, pokyne spokojeně hlavou a odchází jinam. Jeff je srdcař, jiný by se na tu svoji káru už dávno vybodnul.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
-krusty- / 4.5.16 10:45odpovědět
Ne a ne a ne.....dle mého názoru ANN odchodem Paddena končí. Pro mne je svatou trojicí ALL/SCHIZO/FEAST....to byl nabroušený thrash, často mixnutý s progresivnějšími postupy. Valil jsem oči jak to šlapalo. Tahle hudba mne vysloveně bavila. Ale aktuální, čistě watersovský model je nuda ála MEGADETH (trefné přirovnání). Vše je tam v pořádku, ale... Jsem zvědavý na paddenovsko/townsendovský projekt THIRD ION!
k.eight.a / 13.7.16 13:35odpovědět
Podle mě Annihilator nekončí, ale toto album je hodně nevyvážené. Příliš mnoho půjčování z vlastní i cizí minulosti. Jeff se ve zpěvu technicky jednoznačně zlepšil, ale vokály jsou přespříliš pestré a schází jim osobitost. Tak jako většina fanoušků si myslím, že Annihilator může pomoc jedině další silný skladatel a možná i změna producenta. Odchodu Dave Paddena je škoda. Dlouho mi trvalo si na něj zvyknout, ale časem jsem ho přijal. Nejvíc mi vyhovoval zpěv Joe Comeau, ten byl perfektní.
Label:UDR Music
Vydáno:Září 2015
Žánr:thrash metal
Jeff Waters - kytara, baskytara, zpěv, autor hudby a textů
Mike Harshaw - bicí, vedlejší vokály
1. Suicide Society
2. My Revenge
3. Snap
4. Creepin' Again (Parasomnia)
5. Narcotic Avenue
6. The One You Serve
7. Break, Enter
8. Death Scent
9. Every Minute
Testament a spol. v Brně
19.11.17, Brno, Sono Centrum
Fractal
Hologram
The Amsterodam Red Light District
Gone For A While
Hvíldarlauss Dauðr
Terrorforming
Neurotic Machinery
Nocturnal Misery
Watain
Sworn to the Dark
Fu Manchu
Clone of the Universe
Khthoniik Cerviiks
Æquiizoiikum
Kamchatka
Long Road Made of Gold
Sekhmet
Spiritual Eclipse
Al-Namrood
Estorat Taghoot
Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází nové album Malignant Tumour nazvané Maximum Rock'n'roll. V nabídce je kompletní portfolio nosičů - CD / LP ...
30.9.2024Brněnský klub Sibiř se chystá na hutnou nálož zkázy. Mezinárodní doom metalové sympozium kapel Chorosia, Grimms Eye a Depths Above se uskuteční už ten...
29.9.2024Forgotten Tomb vyrazili na turné, kde budou podporovat nové studiové album Nightfloating, které vyšlo u Agonia Records.
27.9.2024Avantgardisté Five the Hieorphant sdílí singl (link)se skladbou Moon Over Ziggurat, který je předzvěstí připravovaného alba Apeiron, které vyjde 18. ř...
26.9.2024Hail of Bullets znovu vydají nedostupné eponymní debutové EP. Album vyjde 22. listopadu prostřednictvím Agonia Records na CD, vinylech, kazetách i dig...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.