Virus - The Agent That Shapes the Desert

VirusThe Agent That Shapes the Desert

Victimer3.10.2012
VERDIKT: Impozantní korálek do dosavadní mozaiky norských individuí.

Pohrobci kultu Ved Buens Ende, jehož odkaz nelze nikdy zapomenout, se vydali na svou třetí pouť skrze avantgardno, psychedelii a upřímné muzikanství. Poměrné dlouhé odmlky mezi alby z Virus činí tak trochu líné parchanty, ale co album, to skvostná etuda na originalitu a nezaměnitelnost, takže zde problém skutečně nevězí. Vytrvalost a strpení nese plody naprosté jistoty. I tentokrát máme co do činění s typicky postavenými disharmoniemi, jež svůj význam a podstatu mění v poslechovou lahůdku první jakosti.

Czral, osoba s bohatou minulostí v norském undergroundu, údajnými psychickými problémy a zkušenostmi s koštem fetu, dotlačil na ''The Agent That Shapes the Desert'' svou virovou epidemii až do společnosti vybraných léčiv. Vokální i hráčská roztodivnost pluje mimořádně vydařeným materiálem jak nůž máslem, lehce se roztírá a skvěle chutná. Ve třetím albu Virus spatřuji mnohé, nejvíce pak uvolněnost, až ledabylost, se kterou jen tak mimochodem nahráli své nejdotaženější album. Novinka je synonymem ryzího muzikanství, hry kočky s myší, promyšlenou a zejména kvalitní rockovou psychedelií. Virus hrají jakoby naruby, montují k sobě segmenty na první pohled jiných rozměrů a výsledek zní málem jako hezká podzimní procházka s trochou trávy po kapsách. Tohle platí samozřejmě spíše pro navyklé na virové napadení, dříve neinfikování budou mít zřejmě problém s rovnováhou.

virus

''The Agent That Shapes the Desert'' je prozatímním dovršením příběhu Virus, jeho nejpřitažlivější položkou a jakmile opadne první dojem nejistoty, pohltí vás nezměrná vášeň pro na oko nezdravě pojaté hudebno. Sféra kapely je daná, teď jen stačí pospojovat nitky a nenechat se rušit.