|
|
||||||||||
Nato že Blues For The Redsun fungují už od nějakého roku 2010, se jim nedaří vydat klasickou velkou desku. Místo toho jsou to drobné demosnímky, splitka a nově i singl. Možná je to záměr, který má korespondovat s žánrem, tedy dělat vše opravdu hodně pomalu, nespěchat nikam a tu a tam vykřiknout. Aktuální výkřik se jmenuje Deadspace / Knocking On The Cemetary Gates a jde o singl/split, nebo jak to nazvat, s projektem Omm.
Proč to podivné zařazení formátu? Protože jde o jednu, byť rozmáchlejší skladbu na straně jedné (singl) a o tu samou skladbu zremixovanou projektem Omm na straně druhé (split). Strany však nejsou LP, ani EP nýbrž MC. A u tohoto nosiče se chvíli pozastavím. Nahrávku vydalo společenství Analog Freaks a nutno přiznat, že jde o krásně provedený kousek. Jednak jde o jakousi formu kazetového digipaku a jednak jde o skvěle použitý kontrast zlaté a černé. Však posuďte vizuál sami na stránkách vydavatele zde. …není to krásné řešení? Minimálně mně se taková podoba velmi zamlouvá a mám velkou chuť si alespoň poslechnout zbytek realizace Analog Freaks, jelikož i další počiny se zdají být hmotně lákavé. Takže tu máme singl-split s jednou skladbou o dvou verzích v kazetové podobě a krásně provedeném obalu, včetně grafiky. Co teda ta muzika?
V úvodu jsem zmínil, že Blues For The Redsun nikam nespěchají, což odpovídá jejich škatulce. Ano, dokonce i Kniha Kovu II zařadila kapelu do doom metalu pomalého střihu. Můžeme si však ještě přisadit sludge potažmo drone. Takže pole v našich končinách prakticky neorané, či přinejmenším nedoorané (vzpomeňte na kolegovu recenzi minulého dema a vzpomínku na opomíjený klenot Gospel Of The Future, kteří zase v uvedené knize chybějí). Čili vláčný sludge omotaný noisovou stuhou. Bicí v klasickém rytmu jeden kopák za minutu, kytary hrubé, neotesané a kvílivá sóla jsou náležitě bolestivou destrukcí, což v kontextu žánru znamená znamenité plus. Líbí se mi i práce basovky, která nedrnká v pozadí, ale i vyjede sem tam dopředu. Ruchy a zvuky podtrhují nervozitu feťáckého zaměření, čímž se nabízí provázanost s hlavním motivem obrázku na obalu. Zpěvu zde sice není mnoho, ale o to intenzivnější je jeho přednes. Nejednou mne vyprovokoval vzpomínku na šílenost Diagnose: Lebensgefahr.
Negativa vidím v krátké stopáži, kde naopak přítelkyně spatřila její plus. Rovněž mě překvapilo nevyužití druhé strany kazety, která se tak propůjčila remixu od Omm. Remixy v obecné míře nechápu a nebaví mě. Tady jde však o trochu jiný styl a upřímně, kdybych se to nedozvěděl, ani bych nějakou větší souvislost mezi skladbami nenašel. Omm totiž funguje čistě na elektronické bázi, čili ve spojení s pochmurností Blues For The Redsun dostaneme dusivý ambient. Ano, některé pasáže fungují se stejnými principy, ale obecně jde o výrazně znásilněnou skladbu, ze které mnoho původního nezbylo. Snad jen ta celkově sklíčená atmosféra a plíživé tempo.
Celkově vzato jde o dobrý materiála osobně si myslím, že jde o dosud nejlepší studiovou nahrávku Blues For The Redsun. Jednak kvůli tomu, že oproti minulému demu skutečně hraje, jednak má hezkou fyzickou podobu a konečně i její hudební náplň je plná aspektů, které si od podobně laděných spolků žádám. Jen už by to chtělo nějakou delší a větší nahrávku...
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Analog Freaks
Vydáno:Listopad 2017
Žánr:sludge/doom/drone
MT – bicí
MB – baskytara
AB – kytara
EO – noise / effects
JM – kytara / vokál
Strana A
BFTR - Deadspace / Knocking On The Cemetary Gates
Strana B
OMM - Deadspace / Knocking On The Cemetary Gates (remix)
Blues For The Redsun
Waiting For Enlightenment (Demo MMXV)
Blues For The Redsun
Fullmoon Alchemy Narcotic Session
Blues For The Redsun
Deadspace/Desomorphine Trance
Suomi Weird Spring - Ritual II
1.4.16, Praha, Modrá Vopice
Candlemass
Psalms For The Dead
Svartsyn
The True Legend
Saxon
Sacrifice
Black Tusk
Pillars of Ash
Nocturnal Depression
Suicidal Thoughts
Owun
2.5
After Rain
Beyond the Underground
Francouzská metalová kapela The Old Dead Tree podle všeho ještě stále není dead a aktuálně o sobě dává vědět novým songem Terrified, ke kterému vznikl...
5.6.2023Konečná pořadí v jednotlivých kategoriích ceny hudebních nadšenců Břitva jsou od včerejška známá, jejich přehled najdete ZDE.
4.6.2023A Tribute to Legends (Pocta legendám) je zbrusu nový song známých tuzemských hudebníků a je věnovaný padlým kamarádům české scény. K poslechu ZDE.
2.6.2023Projekt Abbé, za kterým stojí Jan Hamerský, právě vydává novou desku Hraj si a shoř! Ta bude k dispozici digitálně (bandcamp) a na kazetě, bližší info...
2.6.2023... proběhne tuto neděli 4. června v pořadu Hard & Heavy na rádiu Beat, a to pod taktovkou Petra Korála. Detaily jsou k dispozici ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.