|
|
||||||||||
Od plánovaného prvního setkání s těmito obhroublými Nory už uběhlo mnoho vody. Vlastně na kapku stejně jako za tu dobu proteklo místním tokem ve Zlíně, kde jsem se na kapelu chystal v rámci tehdejšího předskakování lodivodům Enslaved. I nestalo se, neboť jsem na pojízdné trase do města obuvi utržil nejednu facku ve smyslu dopravních uzlů, přestupů a individuálních nedorozumění z vlastních zdrojů. To je ovšem minulost. Z malé neznámé, která na sebe upozorňovala maximálně tak jménem, se rázem stala větší a snad i právem ceněná skupina, promítající ve své tvorbě psychedelické pěnění v drsně tesaném stoner metalovém základu.
Poměrně příjemná, ale zpočátku také nečitelná deska diin, se nese spíš v atmosférickém a svěžím duchu, než v rozedření nebohých prstů o tlusté dráty. Ale i na ty dojde. Kraków jsou přesto spíš rockující úderkou, které je volný jak čas, tak stereotyp dnešní doby a zkouší to dát najevo ze svého místa, které patří do stejného psychedelického pásma jako ranní rosa, nebo pár nalezených houbiček v blízkém polesí. Z alba jde lehkost a jde z něj i jistá naivita v kombinaci s nestrojeným nezájmem. Kraków občas upomenou novější tvorbu Kylesa, ale přitom to není něco, co by mělo okamžitě cinknout přes uši. Spíš jako nekonečné polemizování nad tím, co nám pomocí diin chtějí Norové sdělit, je postupné odkrývání všech těch živých momentů, někdy na až trochu ospale působící desce. Ano, jak říkám, je to všechno prostě dané, ale jen méně čitelné...
diin je zajímavá, svobodná deska, které nechybí moment překvapení. Snaží se být, a v mnoha místech také je, deskou laborující na experimentální a objevné vlně, kam až lze svou kamennou káru dosmýkat. Je evidentní i chválihodné, že tento norský spolek s polským městem v erbu, nepopírá svou snahu nebýt jen obyčejnou, tradice dodržující kapelou. Kdyby na albu nefigurovala štavnatá jízda Future Past, dýchalo by se jí rozhodně hůř. Kdyby hoši poněkud pokrátili tu pěnu po holení, kterou nejde smýt z obličeje po mnoho minut , tedy Mound, jistě by se albu na moment ulevilo. A kdyby nebyla druhá polovina diin tolik výživná a proměnlivá, dalo by se říct, že se nudím u průměrné desky. Celkově vzato, na kdyby se nehraje. Poslechněte si sami, kam až Kraków umí svou muziku dostat, jak moc jsou velcí, nebo malí. Já zůstanu u termínu " příjemně nečitelní" a milí společníci.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Dark Essence Records
Vydáno:Září 2012
Žánr:stoner / psychedelic metal
Frode Kilvik - baskytara, zpěv
Kjartan Grønhaug - kytara
René Misje - kytara, zpěv
Ask - bicí
1. Hymn to the Winds
2. Future Past
3. Termination of Origin
4. Mound
5. Mark of Cain
6. Possessed
7. Into the Distant Sky
8. Omen
9. Sense of Space
Kraków
Minus
Tony Mills
Over My Dead Body
Airbag
Disconnected
Kill The Dandies!
I Saw A Blue Seas (EP)
Queens of the Stone Age
In Times New Roman...
Kinski
Cosy Moments
Death Karma
The History Of Death & Burial Rituals part II
Troll
Neo-Satanic Supremacy
Arjen Anthony Lucassen
Lost In The New Real
Morbid Angel
Kingdoms Disdained
Jig-Ai
Rising Sun Carnage
Na prvního března nadcházejícího roku je naplánováno vydání nové desky trip-hop / elektro projektu Arms and Sleepers, z níž byl aktuálně zveřejněn sin...
9.12.2023Kapela Innersphere jako předzvěst chystaného alba zveřejnila nový singl s názvem The Trident is Burning, k němuž vytvořila videoklip ve formě živého z...
8.12.2023Legendy floridského deathu Massacre podepsali smlouvu s Agonia Records na vydání svého pátého a zatím bezejmenného full-lenght počinu.
8.12.2023Festival Enter The Eternal Fire ohlašuje další tři jména, která zahrají během 19. a 20. července ve Volyni. Nově se tak můžete těšit na Speckmannův sp...
29.11.20232. prosince proběhne v Potrvá křest nového EP pražské kapely Neuro Bats, které se jmenuje Noble Roses in the Midst of Weeds a poslechnout si ho můžete...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.