|
|
||||||||||
Minulá deska The War on Drugs pro mě znamenala strašně moc, což vůbec není nějaká objektivní pravda, ale současně je to vodítko k tomu, jak číst tento text. Album Lost in the Dream se zařadilo mezi moje nejoblíbenější desky v roce svého vydání (2014) a pokud si ještě matně vzpomínám, měl jsem ho přímo na špici. A Adam Granduciel byl pro mě velkej šikula. Ale jak píšu, pro vás to nemusí znamenat vůbec nic a víc vás tím taky nebudu zatěžovat.
Tři roky uběhly a je tu album nové, čtvrté v pořadí a pokud srovnávám s tím minulým co do umístění v světových žebříčcích, vede. A Deeper Understanding evidentně bylo očekáváno hodně, z čehož pro mě plyne to samé co v prvním odstavci. Protože tohle očekávání nevzniklo jen tak, tohle očekávání má původ v minulé nahrávce. Ale dost keců.
Hlubší porozumění. Nějak takhle si překládám (možná nepřesně) název nového alba a pravdu ten název má v jednom - hudba pod ním obsažená zasahuje do hloubky. Anebo spíš člověka nutí, aby do té hloubky zašel sám, na chvíli se zastavil a začal přemýšlet. O sobě, o světě, o své pozici v něm, o lidech kolem. Adam Granduciel opět rozehrává niterné struny skryté kdesi hluboko v nás a jde mu to opět dobře. Ano, opakuje se. Nepřekvapuje, působí možná o něco víc soft a „adamsovsky“, což byly mé první dojmy z desky (první dojmy nezahazovat!), ale ty nebyly rozhodující. Dal jsem si tu desku ještě víckrát, dal jsem si všechny dva tři klipy v čele s výborným k Holding On a hodně toho bylo jinak. Holding On fakt zkuste, vystihuje tuhle muziku mnohem víc než moje odstavce.
Deska má deset skladeb, přes hodinu hrací čas a vyloženě vycházkové tempo. Střídmě nahozená rytmika, kytary s efektem od země až po nebe a nepřebernou hromadu klávesových ploch. Všechno působí lehce, svěže, často dost subtilně, ale možná ještě častěji díky klávesám
i dost plně, intenzivně. A všechno to samozřejmě hraje na city, na něco v nás, co už jsme možná zapomněli, že tam někde máme. A současně to není laciné a prvoplánové, i když sám musím přiznat, že o tom posledním přívlastku sem tam, ale opravdu jen sem tam pochybuju. Už jsem to psal - Granduciel se opakuje a občas mě to zašimrá pod nosem.
Nová deska je zase milión hostujících muzikantů, k tomu sice regulérní kapela, ale opět jedno jediné autorství všech skladeb s jedinou výjimkou. Adam Granduciel je cosi jako všeuměl a talent, zatím mu to vychází a musíme jen doufat, že z toho časem nezblbne a nezavře sám sebe do malé místnosti bez oken. Byla by o škoda. Nicméně zatím se minimálně u mě pocit přejedení nedostavuje, jeho hudební cítění mi vyhovuje, jeho cit pro vrstvení nástrojů v aranžích mi bere dech, i když přiznávám, že tvůrčí vrchol cítím na minulém albu a lepší už to nejspíš nebude. Uvidíme.
Každopádně nová deska není vůbec špatná a spíš se kloním k tomu, že je výborná. A mohla by být ještě lepší, nebýt slyšitelně přepáleného zvuku. Je to velká škoda a rozhodnutí někoho, které nechápu. Především u bicích se šlo za čáru, praskají a neslyším v tom uměleckou licenci, ale hloupost, jejíž škodlivost už řada muzikantů pochopila. Doufejme, že Adam Granduciel se k nim příště přidá.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Hugobass / 3.2.18 19:49odpovědět
Zvuk je jak píše Jirka, s velkou dynamickou kompresí. Problém masteringu. Hodí se to tak do auta apod. Škoda.
Brambora / 11.10.17 17:50odpovědět
Aha uz to vidim. Zdroj mp3. Potom doporucuju se k zvuku nevyjadrovat :).
Jirka D. / 12.10.17 6:42odpovědět
Milá Bramboro, to co v recenzi zmiňuju, nemá mnoho společného s datovou kompresí, takže není tak důležité, jestli je zdroj v slušných mp3 nebo bezztrátovm formátu. Přečti si to ještě jednou. Děkuju.
Brambora / 11.10.17 17:48odpovědět
By me zajimalo na cem to poslouchas? Zvuk je vylozene luxusni.
Label:Atlantic
Vydáno:Srpen 2017
Žánr:indie rock / Americana
Adam Granduciel - moc
Dave Hartley - baskytara, kytara, doprovodné zpěvy
Robbie Bennett - synths, piano
Charlie Hall - bicí, kytara, doprovodné zpěvy, vibraphone
Jon Natchez - saxofon
Anthony LaMarca - kytara, bicí
hosté:
Jon Natchez - saxofon
Michael Johnson - synths
Holly Laessig - doprovodné zpěvy
Jess Wolfe - doprovodné zpěvy
Patrick Berkery - bicí
Michael Bloch - kytara
Meg Duffy - kytara
Max Hart - synths, kytara
Darren Jesse - bicí
Carter Tanton - kytara
Sterling Laws - bicí
Louise Hayat - doprovodné zpěvy
Paloma Gil - doprovodné zpěvy
Josh Kauffman - kytara, hlas
Parker Kindred - perkuse
Otto Hauser - bicí
1. Up All Night
2. Pain
3. Holding On
4. Strangest Thing
5. Knocked Down
6. Nothing to Find
7. Thinking of a Place
8. In Chains
9. Clean Living
10. You Don't Have to Go
The War On Drugs
Lost in the Dream
The War On Drugs
I Don't Live Here Anymore
Thy Darkened Shade
Liber Lvcifer II: Mahapralaya
Zvíře jménem Podzim
Září
Zombiefication
Procession Through Infestation
Lilium Sova
Lost Between Mounts And Dales / Set Adrift In The Flood Of People
Emptiness
Not for Music
Eitrin
Eitrin
Orange The Juice
The Messiah Is Back
Banane Metalik
Nice To Meat You
The Revolt
Lost In Fiction
Slovenská post-blacková formace Besna vydala včera své druhé album nazvané Krásno, které je již teď k poslechu na streamovacích platformách (bandcamp,...
17.1.2025Polští deathers Embrional vydají 21. března u Agonia Records své nové album nazvané Inherited Tendencies for Self-Destruction. Pusťte si singl se skla...
16.1.2025Kapela Sukkhu ohlašuje svou novou desku nazvanou Self-Exorcism, slyšte ZDE. CD přijde brzy.
13.1.2025Domácí metalová kapela Alchemist zveřejnila videoklip ke skladbě In the Dark of the Night, která pochází z jejich aktuální nahrávky Equilibrium (duben...
12.1.2025V Praze v Modré Vopici se 15. února koná akce Imbolc Fest II za účasti kapel Wyrm, Katarze, Skeromlat a Bjes. Info a facebook událost ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.