|
|
||||||||||

Through the Disaster je mladá deathcorová kapela z města Kolína, která po nějakých dvou letech existence, několika koncertech a minimu personálních změn přichází s první krátkometrážní nahrávkou. Pět songů plus intro, necelých 20 minut, vlivy djentu, deathcoru, kytary hodně hluboko a strun jak členů Kelly Family. Máte rádi?
Eponymní EP bylo zaznamenáno v režii kapely, resp. jako zvukař je uveden bubeník Martin Rokos, jehož rukama prošla i komplet postprodukce. Nedokážu odhadnout, zda šlo o tlak na nízký rozpočet nebo o rozhodnutí vyvolané nějakou jinou okolností, každopádně to bylo rozhodnutí špatné. Zvuk je jedním slovem amatérský, což rozhodně neznamená nekvalitní dle dřívějších pohledů (nahrávací možnosti jsou prostě někde jinde). Absence zkušeností je slyšet především v těžce plastikovém odéru, který postrádá jakoukoliv živost, bicí degraduje na průměrný automat a celkově odrazuje svou nepřirozeností a sterilitou. Chvíli si budete zvykat i na nepříjemný mix se zbytečně vytaženým vokálem-growlem, na kterém není zdaleka nic zajímavého k vytažení, a snahou udělat pomocí efektů z hostující Adély Šimonové zpěvačku formátu Tarji Turunen. Hranice kýče překonána o světelný rok.
Na tomto místě si možná uvědomíte, že dobrý zvuk nedělá dobrý software (který byl zde zvládnut s přehledem), ale dobrý zvukař. Což znamená dřinu, zkušenosti a hlavně jednu důležitou věc. Totiž cit. A ten na ulici nenajdete. A slyšet je to hodně.
Kapela sama svůj počátek vysvětluje snahou hrát tvrdší muziku, než jak tomu bylo v předchozích kapelách, a v tomto ohledu lze toto EP brát jako úspěch. Ona tvrdost je založena především na nekompromisních kytarových riffech, které neoplývají technikou, neoplývají ani originalitou (podobných kapel je fakt hodně), ale naplňují obecně platné představy o výše vymezeném žánru. A zcela upřímně - místy je to právě kytara, která vytváří nejzajímavější, i když střídmě roztroušená místa na desce.
Z tohoto titulu se jeví jako trestuhodně nevyužitá šance to, že nápaditá kytarová práce není podpořena i nápaditou kompozicí skladeb, které se omezují na prostý groovy nátlak směrem vpřed a v momentě, kdy zpomalí a zamyslí se nad možnou změnou, naprosto selhávají (typicky na konci Pressure) a neskutečně tápou. Album v podstatě zná jen jeden směr, jeden výraz, jeden odstín a jakákoli kompoziční variace prozrazuje kapelu nezkušenou a nápaduprostou.
Ve všem by se dalo nimrat ještě nějakou chvíli. Kapelu bychom mohli obhájit mladostí a první vydanou nahrávkou, a vedle toho zvuk shodit ještě o poschodí níž díky neposlouchatelnému masteringu (heslem dne bylo lisovat, lisovat, lisovat). Mohli bychom snad i pochválit artwork, který kapele vytvořil Jakub Rusek a který rozhodně neurazí, anebo bychom mohli hledat někoho, komu tahle digitální zvuková moderna připadá snesitelná. Za mě to celé lze shrnout asi tak, že do budoucna má kapela na čem pracovat.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
peliculiar / 18.11.16 20:41odpovědět
Ač recenzenta chápu a jeho názor respektuju, tak to samé lze říct přibližně o 85% produkce v žánru deathcore. Z toho je zřejmé, že recenzent nejspíš nemá k žánrovým kapelám žádný, natožpak kladný, vztah, jinak by asi hodnotil mírněji. :-)
Jirka D. / 20.11.16 6:20odpovědět
Jestli je to, jak píšeš, tak je to s deathcorem dost špatný :) Osobně bych asi neměl problém napsat něco pozitivního (i když doma si to - v tom máš pravdu - nepustím), ale u této desky jsem k tomu jaksi neměl důvod. Z větší části. Ale kluci teprve začínají a nelze čekat zázraky, tak to prostě je.
Label:vlastní vydání
Vydáno:Srpen 2016
Žánr:deathcore
Martin Kasal - growl / scream
Roman Rejfek - kytara
Martin Rokos - bicí
Ondřej Nešetřil - baskytara
hosté:
Adéla Šimonová - zpěv (5)
Martin Halma - zpěv (6)
1. Disaster (Intro)
2. Fight Your Demons
3. New Age
4. Devils In The Mirror
5. Pressure
6. Last Bridge

Marilyn Manson
Eat Me, Drink Me

mclusky
The World Is Still Here And So Are We

Decapitated
Anticult

Napalm Death
Time Waits For No Slave

Within Temptation
Hydra

Eine Stunde Merzbauten
ByloNebyloRybaNaruby

Dodecahedron
Kwintessens

Sur Austru
Obârșie

Bratři Orffové
Bingriwingri

Montes Insania
Fikcia Erao

TotorRo
Come To Mexico
Mezinárodní mysteriozní death metalové těleso Abschwörzunge se upsalo agilnímu labelu Agonia Records. Kapela pracuje na následovníku dobře přijatého E...
3.12.202512. prosince v pátek se odehraje koncert moravských kapel Risposta a Märnø, a to ve vodňanském klubu Rock Bar Pohoda. Místní support zajistí deathmet...
3.12.2025Jihomoravští tmáři Heiden slibují nejtemnější kapitolu své tvorby. Vrstevnatou, tmavou hmotu, jako popel ze spálených domů, který vsákly karpatské hor...
1.12.2025Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.