|
|
||||||||||

Že není všechno zlato, co se třpytí, o tom jsem se v poslední době přesvědčil při boji s druhým albem kanadských Traveler. Říkám boji, ale ne ve smyslu klasického střetu uměleckého díla tváří v tvář neomalené kritice. Naopak, vtíral jsem se do přízně a opravdu se snažil najít společnou řeč. Byl to takový kostrbatý boj pod peřinou, kdy to oba chtějí, ale neví jak na to.
Debut Traveler zahřál srdéčko znamenitou řemeslnou prací. Spojení archivních receptur z hard&heavy ranku se zápalem a odpichem mladých honičů se ve vzácném souladu zhmotnilo v nahrávce, která je pro mě pořád příjemným zjevením, možná podobně nečekaným jako briskní vydání desky číslo dvě. Termination Shock je na světě po nějakých 14 měsících od debutu, což dává vzpomenout na dávné zvyklosti bouřlivých let rock’n’rollu, ale zároveň vyvolává otázky a rozehrává stínohru pochybností, zda místo kování žhavého železa nedošlo na šití horkou jehlou.

Základní atributy, které Traveler představili na své prvotině jsou součástí výrazu kapely i nadále. Staromilský ale zároveň čerstvým krevním plazmatem omlazený heavy metal, tu a tam vážně vyhrožující škodlivým kosmickým zářením, jindy stabilizovaný jako tempomat mezihvězdného korábu a někdy naplno ponořený do epického vyprávění o strastech dávnověku. Navzdory podrážděné fasádě galaktického monstra, které by se neztratilo ani na přebalu nahrávky extrémnějšího charakteru, nezní album Termination Shock nijak drtivě a zůstává zabydleno v osvědčeném rajonu naspeedovaného heavy metalu. Podobně jako u debutu nesměle zvedám hnátu, abych i zde vyjádřil podporu všemu nečistému a hrubému, co nahrávce místy dodává švih a razanci. Rád slyším tu vesmírnou obludu nasranou, tak je to. Letos je její supění, které je ztělesněno v uhlazenějším zvuku kytar poměrně loajální vůči citlivějším posluchačům, naopak vokál Jean-Pierra Abbouda se více uchyluje ke krajním mezím, ať už utahováním výšek nebo řízným zaháněním chmur do kouta. Je paradoxní, že jsem nakonec došel k závěru, že by to mělo být spíš obráceně. Mám dojem, že hrubší polohy Jean-Pierrovi moc nesluší, kdežto kytarám by více zvukové neurvalosti neuškodilo.
Nerad mhouřím oči jen proto, abych udržel skóre oblíbené kapely neposkrvněné. Když něco nefunguje, mělo by se to hlásit. Album Termination Shock na první poslech šlape jako hodinky, ale místo aby skladby postupně rostly a svými kořeny prorážely mozkovou kůru příjemce, neděje se skoro nic. Jakobych polykal hrsti syntetických vitamínů a čekal, že budu srát farmářskou zeleninu. Ať poslouchám, jak poslouchám, pecky typu Street Machine nebo Speed Queen tentokrát nejsou k mání, i když typologicky se analogie najdou. Album sestává z materiálu, který by se na debutu nejspíš ztratil někde v davu. Ve skladbách se podivně mísí zajímavé momenty s tuctovými, signál sílí a hned slábne a čert aby se v tom vyznal.
Přestože stále pokorně připouštím možnost, že jsem to celé vůbec nepochopil, neopouští mě myšlenka, že Traveler vydání druhého alba přece jen trochu uspěchali. Termination Shock na jedné straně demonstruje instrumentální sílu, zdatnost, též záblesky výborných nápadů a nadějně nastavený kurs mladé kapely, která stojí na vlastních nohou, na druhé straně však ukazuje trhliny v tom nejpodstatnějším. Obvykle mám tendenci nová alba oblíbenců vyhlížet, v případě Traveler si ale na něco dalšího úplně v klídku počkám. Však nehoří.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Sedsu / 16.12.20 21:32odpovědět
Ten to album je spolu s Hallas asi najvacsim sklamanim tohto roku
Label:Gates of Hell Records
Vydáno:Duben 2020
Žánr:speed/heavy metal

Traveler
Traveler

Mors Verum
Deranged

VI
De Praestigiis Angelorum

Marilyn Manson
Eat Me, Drink Me

Dissolution
The Beginning

Panopticon
Roads To The North

Lunatic Gods
Vlnobytie

Nylon Jail
My Heart Soars Like a Hawk

Fluisteraars
Bloem

Devin Townsend
Lightwork

Black Juju
I Prophesy Disaster (EP)
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.