|
|
||||||||||
Brněnští Alia Tempora jsou mladým seskupením, které aktuálně vydává svůj debutový počin "Digital Cube". Na jejich stránkách a profilech na Facebooku a Bandzonu se můžeme dočíst například to, že jde o " Modern Symphonic Female Fronted metalovou kapelu", že " ve své tvorbě experimentují s propojením elektronické hudby a metalu" či " bývají fanoušky a kritiky přirovnáváni k Amaranthe, Delain nebo Lacuna Coil".
Hned v úvodu musím dodat, že tyto informace jsou naprosto nesmyslné. Premiérový počin "Digital Cube" nejen že nebyl natočen se symfonickým orchestrem, což asi není nutno zmiňovat, ale nezaznamenal jsem ani žádné pokusy o jeho imitaci pomocí kláves či samplů. Co má být tedy na hudbě spolku symfonického, tuší pravděpodobně jen sami jeho členové. A stejné je to i s onou "modernou". Na albu nenajdete zhola nic, co by na metalové scéně nebylo zcela běžné už někdy v 90. letech, s čímž souvisí i údajné propojení s elektronickou hudbou. Opět se ptám: "Jakou, proboha? A kde?". Lacině a archaicky působící klávesové rejstříky rozhodně moc "elektronicky" natožpak moderně neznějí a nezněly by asi ani před dvaceti lety. Světlou výjimku tvoří snad jen bonusový remix skladby "Mockingjay".
Pokud tedy pánové a dáma nehrají to, co tvrdí, že hrají, nabízí se otázka, co vlastně hrají ve skutečnosti. Odpověď je velice jednoduchá a nevyžaduje žádné vzletné škatulkování. Kapela tvoří naprosto klasický gothic metal model 90. léta a ještě k tomu používá dnes již spíše vyčpělou pěveckou kombinaci "kráska a zvíře" – tedy melodický ženský zpěv v kontrastu k mužskému growlingu. Seskupení se opravdu snaží znít jako jeho vzory Lacuna Coil, Amaranthe či Delain, sem tam se mi při poslechu vybaví i Theatre of Tragedy, ale výsledek je spíš rozpačitý a kvalitativně těmto formacím Alia Tempora zatím rozhodně nestačí.
"Frontwoman" Markéta Morávková sice působí dle fotografií rozhodně sympaticky, ale její zpěv je zoufale nezajímavý, fádní a tuctový, rozsah nijak oslnivý a za ucho zatahá i poměrně mizerná anglická výslovnost. V některých momentech se navíc zdá být lehce nejistá a celkově její projev působí až skoro protivným dojmem. A o mnoho lepší to není ani s instrumentální složkou. Ta prostě jen přímočaře a monotónně plyne, bez jediného výraznějšího nápadu či zdařilého motivu a člověk je po poslechu "Digital Cube" celkem rád, že už to má za sebou. Zní to asi tvrdě, ale s takhle prvoplánovou, nudnou a plytkou nahrávkou jsem se už dlouho nesetkal.
Co dodat na závěr? Alia Tempora si možná zaslouží lehké přimhouření oka, protože jde teprve o její debut, jenže tady se není moc čeho chytat. V polovině devadesátých let by se s totožnou tvorbou asi dalo mluvit o solidně odvedeném průměru, otázkou ale je, co s takovou nahrávkou v roce 2015. Jediný moment, kdy kapela skutečně zapojila svou fantazii a kreativitu, byl, když vymýšlela pro svůj tuctový a nedomrlý projev v úvodu zmíněnou hudební škatulku. Tady zjevně sebevědomí převyšuje soudnost a především skladatelské, muzikantské i pěvecké schopnosti. Jediné pozitivum tedy spatřuji ve faktu, že jsem na naší scéně slyšel už i horší desky…
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Štěpis V. / 3.2.17 14:20odpovědět
jako hezký ale Delain to není
Martin K. / 3.2.17 14:18odpovědět
já bzch se ještě pozastavil na falešném zpěvu té holky... Alia tempora velice využívá vzhled zpěvačky.. ale při tom to co předvádějí je naprosto odporné a s hudbou nesrovnatelné.
Stefka / 28.12.15 12:58odpovědět
No říkal sem si po přečtení recenze, jestli to je opravdu tak hrozné a po poslechu musím říct, že je. Nuda.
jyryczek / 27.12.15 19:46odpovědět
Kvůli zpěvandě jsem to dokoukal, ale hudebně je to fakt nuzné.
Majkl / 20.12.15 13:28odpovědět
Mě to urážlivý nebo zlostný nepřijde. Soudě dle toho klipu je to taková hovadina,že by recenzent spíš zasloužil metál,že se tím vůbec zabejval. Je to možná napsaný drsně a bez příkras,ale podle všeho pravdivě a realisticky. To se mi líbí. Jestli ta kapela ani pořádně neví,co hraje a vymejšlí si takový pitomosti,tak si nic jinýho nezaslouží. Umím si představit i mnohem drsnější popis týhle hrůzy...
Jara / 15.12.15 8:47odpovědět
Pravda je, že je ta kapela hrozná, ale napsat kritickou recenzi bez zlostného podtónu lze, jak píše kdosi dole. Někteří z vašich recenzentů to dokážou. Neznamená přece, že se musí hned všechno urážet. Takový Jirka D. je velice kritický, ale vždycky slušný narozdíl od Mirka M., u kterého mám pocit, že si vylévá zlost. Podivný jev.
kubánec / 10.12.15 9:21odpovědět
Náhodou, u mě duo recenzentů Mirek M. a Jirka D. nějaký čas jasně vede. Sice mě z 90% vůbec nezajímá o čem píšou, ale forma je super. Vyznívá to občas celkem drsně, ale cítím v tom nadhled. Možná dle někoho neumí poslouchat, ale rozhodně umí psát. A to mě jde především, protože poslechnout si to můžu bez problémů sám.
Tomáš / 9.12.15 20:35odpovědět
Poslechl jsem si a prohlédl video výše v recenzi a musím autorovi recenze dát za pravdu.
Filip Hrazdira / 9.12.15 18:06odpovědět
Co člověk to názor, ale u vás mám pocit Mirku, že jste prostě chtěl být jednoduše zlý, možná vás někdo naštval, možná si myslíte že to vypadá drsňácky, ale napsané to není dobře. On je totiž rozíl mezi tím -kritizovat a pomoci, a -kritizivat a ulevit si. A to že vám někdo píše že máte mindrák, no nezlobte se, ale vypadá to tak. Proč jinak by jste do někoho malého a bezvýznamného takhle kopal? I recenze na špatnou kapelu se přece dá napsat hezky, přečtěte si práce některých vašich starčích kolegů, uvidíte.
Mirek M / 9.12.15 15:55odpovědět
Za tu záměnu jednoho písmenka ve jméně zpěvačky se tedy omlouvám, na recenzi jako takové to každopádně nic nemění a jinak je, myslím, v pořádku... Mindráky nikde neschovávám, díky z péči. A jak jinak hodnotit kapelu, která ani sama neví, co vlastně hraje a tak si vymýšlí nesmysly? Pokud jsem přehlédl nějaká pozitiva, mile rád si o nich počtu ;)
Jirka D. / 9.12.15 10:28odpovědět
Alia Tempora je kombinace metalového kýče a snahy hrát a vypadat jako někdo jiný. To první je trapné, to druhé pochopitelné vzhledem k první desce a mladé kapele, která ještě neví, že by měla hrát svou hudbu ze své vlastní hlavy. Zatím to vypadá spíš na revival Theatre of Tragedy a větší potenciál v kapele nevidím (narozdíl od ambicí), ale třeba překvapí a příště něco vymyslí. Uvidíme.
Tomáš Z. / 9.12.15 9:58odpovědět
Pan autor bude mít někde schovaný nějaký mindrák :D
Audrey / 9.12.15 9:52odpovědět
Necht si autor clanku alespon zjisti presne jmeno zpevacky a necha si udelat korekturu, nez odesle text na web :-)
Echoes / 9.12.15 10:03odpovědět
Opraveno, děkujeme za upozornění.
Label:vlastní náklad
Vydáno:Listopad 2015
Žánr:gothic metal
Markéta Morávková - zpěv
Štěpán "Řezňa" Řezníček - kytary, growl
Radek Žák - kytary
Pavel "Myf" Žák - baskytara
Aleš Winkler - bicí
1. Connected (intro)
2. Digital Cube
3. Frozen
4. Far and Forgotten
5. Mockingjay
6. Aurora
7. Leave You Behind
8. Now and Then (Bitrate)
9. Fairy Tale
10. Disconnected
11. Mockingjay (Remix)
12. Fairy Tale (Piano version)
Sargeist
Death Veneration (EP)
Candlemass
The Door to Doom
Soilwork
Övergivenheten
Whalesong
Leaving a Dream
First Aid Kit
Stay Gold
Somnus Aeternus
Exulansis
Demians
Mercury
Liveevil
Blacktracks
Nocturnus AD
Paradox
Colp
Phase #12
Deftones
Koi No Yokan
Na lebelu Dead Maggoty Productions vychází bilanční kazetový komplet Forgotten Silence nazvaný Arte-faktum-XXX, který obsahuje materiál ze všech šesti...
12.9.20245. října se ve Žďáru nad Sázavou v klubu Hanuman (znáte jako Batyskaf) odehraje 21. ročník oslavy extrémní hudby Krátký, rychlý a hlasitý, který se po...
10.9.202421. září se v plzeňském klubu Parlament odehraje společný koncert německých Infestus a domácích Mallephyr. Zahraniční hosté přivezou svou novou desku ...
9.9.2024Poslední nahrávka Skylor od Dying Passion doputovala do černých oběžných drážek. Detaily ohledně edice vydané pod patronací Magick Disk Musick čtěte n...
8.9.2024Norští pochmurní deathers Shaamiroth vydají 31. října u W.T.C. Productions své třetí album Devildom.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.